بانکداری برای تازه واردان به کانادا

آخرین به روز رسانی: ۸ نوامبر ۲۰۲۳

بانکداری در کانادا چگونه می توانم یک حساب بانکی در کانادا باز کنم

افتتاح حساب بانکی برای تسویه حساب موفق در کانادا ضروری است. این به این دلیل است که یک حساب بانکی به شما امکان می دهد درآمد خود را دریافت کنید و همچنین تراکنش های مالی مانند پرداخت صورت حساب ها و انتقال پول را انجام دهید. در زیر بیشتر در مورد سیستم بانکی کانادا کاوش کنید.


فهرست مطالب


نمای کلی

همه کانادایی ها برای ذخیره، رشد و مدیریت پول خود به یک حساب بانکی نیاز دارند. در این راهنما، CanadaVisa اطلاعات کلیدی در مورد بسیاری از موضوعات مرتبط با بانکداری در کانادا را بیان می کند.

ابتدا، این صفحه اطلاعات مربوط به ارسال یا آوردن پول شما به کانادا و همچنین افتتاح حساب بانکی قبل از ورود به این کشور را ارائه می دهد.

در مرحله دوم، مروری بر مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی ارائه خواهد شد. به دنبال آن اطلاعاتی در مورد انتخاب بانک مناسب برای شما و اطلاعات بیشتر در مورد افتتاح حساب بانکی ارائه می شود.

پس از آن بحث، این صفحه زبان‌های خدمات ارائه شده توسط بانک‌های کانادا و همچنین بسته‌های بانکی ویژه تازه‌واردان را که در این مؤسسات مالی موجود است، بررسی می‌کند.

انواع حساب ها، هزینه ها و خدمات در بخش بعدی این صفحه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

در نهایت، این صفحه با بحث در مورد ایمنی سیستم بانکی کانادا، از جمله بیمه سپرده، کمدهای در محل و صندوق های امانات موجود در بانک ها به پایان می رسد.

 

 


آیا می توانم قبل از ورود به کانادا حساب بانکی باز کنم؟

بله، اما راه دیگری نیز برای آوردن پول به کانادا قبل از ورود به این کشور وجود دارد.

افراد تازه وارد به کانادا می توانند قبل از ورود از طریق دوستان/خانواده مورد اعتماد خود به این کشور پول ارسال کنند. این گزینه مخصوصاً برای کسانی است که نمی خواهند به صورت فیزیکی وجوه را از کشور خود با خود بیاورند.

تازه واردانی که قصد دارند پول نقد را با خود به کانادا حمل کنند، باید هر مبلغی که بیش از ۱۰۰۰۰ دلار است را به آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) پس از ورود اعلام کنند.

به عنوان مثال، بسیاری از خدمات انتقال سیمی بین المللی در کانادا وجود دارد که به تازه واردان اجازه می دهد تا با استفاده از مشخصات گیرنده (نام، شماره حساب بانکی، مبلغ انتقالی و غیره) پول را به صورت الکترونیکی جابجا کنند.

بسیاری از بانک‌های این کشور همچنین به تازه واردان این فرصت را می‌دهند که قبل از ورود به کانادا یک حساب بانکی باز کنند ، که می‌تواند با یک فرم درخواست ساده که در وب‌سایت موسسه موجود است، راه‌اندازی کند. توجه به این نکته ضروری است که هر بانک احتمالاً محدودیت‌ها و محدودیت‌های مربوط به این فرآیند را دارد، مانند کشورهایی که می‌توان از آنجا حساب باز کرد یا مقدار پولی که می‌توان قبل از ورود به کانادا در حساب ذخیره کرد.


کدام بانک برای تازه واردان در کانادا بهتر است؟

پاسخ به این سوال این است که بهترین بانک برای شما به عنوان یک تازه وارد به کانادا به مهم ترین اولویت های شما به عنوان صاحب حساب بستگی دارد.

کانادا دارای انواع بانک ها با دفاتر و شعبه در اکثر شهرهای کانادا و همچنین بانک های منطقه ای، اتحادیه های اعتباری و بانک های بین المللی است. اکثر بانک های کانادا خدمات با کیفیت مشابهی مانند بانکداری آنلاین و ماشین های بانکی خودکار ارائه می دهند (اطلاعات بیشتر در بخش این صفحه با عنوان “بانک های کانادا چه خدماتی ارائه می دهند؟ ”). علاوه بر این، بسیاری از بانک‌های بزرگ برنامه‌هایی را برای تازه‌واردان با مشوق‌های خاص تازه‌وارد ارائه می‌کنند (در ادامه در مورد آن نیز توضیح خواهیم داد).

بنابراین، این احتمال وجود دارد که عوامل دیگری تعیین کنند که در چه بانکی برای افتتاح حساب انتخاب می کنید.

به عنوان مثال، فاصله خانه شما تا شعبه بانک، زبان خدمات ارائه شده و/یا در دسترس بودن کمد/صندوق امانات ممکن است در این تصمیم نقش داشته باشد. علاوه بر این، تناسب بین توانایی یک فرد برای بازدید از بانک (خارج از ساعات کاری) و ساعات کار خود بانک معمولاً هنگام انتخاب یک موسسه مالی برای بانکداری مورد توجه قرار می گیرد.


 

چگونه یک مهاجر جدید می تواند در کانادا حساب بانکی باز کند؟

افتتاح حساب بانکی پایه (بدون بهره) در کانادا به سه روش امکان پذیر است. هر روشی از افراد تازه وارد می‌خواهد که مدارک شناسایی مختلفی را به بانک ارائه کنند (لیست گلوله‌شده زیر را ببینید). کلیه مدارک شناسایی ارائه شده به بانک باید اصل مدارک باشد (نه فتوکپی).

فقط حساب‌های سودآور از دارندگان حساب بالقوه می‌خواهند شماره بیمه اجتماعی (SIN) خود را در بانک ارائه کنند.

تازه واردان به کانادا می توانند یک حساب بانکی با ترکیبی از اسناد و مدارک مختلف باز کنند.

لیست زیر نمونه ای از اسنادی را ارائه می دهد که ممکن است بتوانید برای باز کردن حساب بانکی خود در کانادا ارائه دهید. لطفاً توجه داشته باشید که هر بانک شرایط خاص خود را دارد، بنابراین باید با آنها بررسی کنید تا تأیید کنید که کدام اسناد را می‌پذیرند.

اسنادی که ممکن است بتوانید ارائه دهید (بسته به بانکتان):

  • دو قطعه شناسایی از لیست A
  • یک سند از لیست A و یکی از لیست B
  • یک سند از فهرست A (فقط در صورتی که فردی با وضعیت خوب در موسسه مالی یا فردی در جامعه نیز بتواند هویت شما را تأیید کند)
لیست A
لیست B
گواهینامه رانندگی معتبر کانادا (طبق قانون استانی)
کارت شناسایی کارمند با تصویر شما که توسط یک کارفرمای معروف در منطقه شما صادر شده است
پاسپورت فعلی کانادا
کارت نقدی یا کارت بانکی با نام و امضای شما
گواهی تولد صادر شده در کانادا
کارت اعتباری کانادا با نام و امضای شما
کارت شماره بیمه اجتماعی (SIN) صادر شده توسط دولت کانادا
کارت مشتری از موسسه ملی نابینایان کانادا با تصویر و امضای شما
کارت امنیت سالمندی صادر شده توسط دولت کانادا
پاسپورت خارجی فعلی
گواهی وضعیت هند
کارت بیمه سلامت استانی یا منطقه ای که می تواند به عنوان شناسنامه تحت قوانین استانی یا سرزمینی استفاده شود
گواهی شهروندی کانادا یا گواهی تابعیت
کارت اقامت دائم یا مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) از فرم IMM 1000، IMM 1442 یا IMM 5292
سند یا کارتی با تصویر و امضای شما که توسط مقامات منتخب صادر شده است

برخی از بانک‌ها معیارهایی برای افتتاح حساب خواهند داشت، اما موارد فوق الزامات اساسی اکثر موسسات مالی کانادا را نشان می‌دهد.

این امکان وجود دارد که افراد تازه وارد به کانادا با مراجعه حضوری به بانک برای افتتاح حساب(های خود) احساس راحتی بیشتری داشته باشند، اما این کار را می توان به صورت آنلاین نیز انجام داد.

برای افتتاح حساب، شخصاً به بانک مورد نظر خود بروید و مدارکی را ارائه دهید که ثابت کند شما کی هستید (به «چگونه یک مهاجر جدید می تواند در کانادا حساب بانکی باز کند؟» در بالا مراجعه کنید). در غیر این صورت، به وب سایت بانک مراجعه کرده و از طریق فرم درخواست آنلاین، فرآیند را آغاز کنید.

در کانادا، شما حق دارید یک حساب بانکی شخصی باز کنید، حتی اگر:

  • شما شغل ندارید
  • شما پولی ندارید که فوراً در حسابتان بگذارید
  • شما رتبه اعتباری ضعیفی دارید
  • شما قبلاً ورشکست شده اید

آیا بسته های بانکی خاصی برای افراد تازه وارد در کانادا وجود دارد؟

تقریباً همه بانک های بزرگ کانادا بسته های بانکی خاصی را برای تازه واردان به این کشور ارائه می دهند. بسیاری از این پیشنهادات ویژه تازه واردان که به طور خاص برای ایجاد انعطاف‌پذیری و امنیت برای تازه‌واردان در آغاز زندگی جدید در کانادا طراحی شده‌اند، شامل مزایایی مانند: یک سال کار بانکی بدون کارمزد حساب، محدودیت‌های کارت اعتباری بالا، و نرخ‌های بهره ویژه هستند که به راحتی افراد تازه وارد کمک می‌کند. انتقال به این کشور

جزئیات پیشنهادات تازه وارد هر بانک کانادایی متفاوت خواهد بود و می‌توانید آن را در وب‌سایت مربوطه آنها یا در اکثر شعبه‌های یک بانک در سراسر کانادا پیدا کنید.


 

 

 

بانک های کانادا چه زبان خدماتی را ارائه می دهند؟

بانک های کانادایی اغلب مشاوران و کارکنانی را استخدام می کنند که به زبان های مختلف صحبت می کنند و خدمات ارائه می دهند. بسیاری از مؤسسات مالی کانادا هنگام تماس، بازدید یا رفتن به صورت آنلاین برای رزرو قرار در بانک – چه برای افتتاح حساب یا رسیدگی به امور دیگر – به کاربران این امکان را می دهند که از بین فهرستی از زبان های خدمات موجود مطابق با نیاز خود انتخاب کنند.


 

 

حساب های بانکی اصلی کدامند؟

دو نوع حساب اصلی در بانک های کانادا وجود دارد: حساب های چک و حساب های پس انداز/سرمایه گذاری.

حساب‌های چک کردن، کاربران را قادر می‌سازد چک بنویسند و از کارت نقدی استفاده کنند (در آینده بیشتر در مورد کارت‌های نقدی توضیح خواهیم داد). اگر کارفرمای شما از سپرده حقوق و دستمزد استفاده می کند، حساب چک ضروری است، زیرا در آنجا حقوق خود را دریافت خواهید کرد. اکثر بانک ها از کاربرانی که یک حساب چک را نگهداری و اداره می کنند کارمزد دریافت می کنند، اگرچه هزینه یک حساب بر اساس تعداد تراکنش های هر دوره متفاوت است.

از طرف دیگر حساب های پس انداز و سرمایه گذاری به کاربران کمک می کند تا پول خود را پس انداز کرده و رشد دهند. بانک‌ها معمولاً نرخ‌های بهره بالاتری را در این حساب‌ها در مقایسه با حساب‌های جاری ارائه می‌کنند و به کاربران اجازه می‌دهند تا به طور موثرتری پول خود را رشد دهند.

حساب های پس انداز ثبت شده از طرف دولت کانادا معمولاً از طریق بانک های این کشور تسهیل می شود. این حساب‌ها از طریق طرح‌های پس‌انداز بازنشستگی ثبت‌شده (RRSP)، طرح‌های پس‌انداز تحصیلی ثبت‌شده (RESPs)، طرح‌های پس‌انداز از کارافتادگی ثبت‌شده (RDSPs)، و حساب‌های پس‌انداز بدون مالیات (TFSA) پس‌اندازهای تحت پوشش مالیاتی را تشویق می‌کنند.

وقتی پس‌انداز تحت پوشش مالیاتی قرار می‌گیرد، به این معنی است که دارنده حساب یا باید مالیات کمتری بپردازد یا مالیات بر پولی که از این پس‌انداز برداشت می‌شود یا مالیاتش را به تاریخ دیگری موکول می‌کند، به این معنی که نیازی به پرداخت فوری ندارد. مالیات بر پولی که خارج می کنند. 


آیا می توانم یک حساب USD در یک بانک کانادایی باز کنم؟

اکثر بانک‌های کانادایی به مشتریان این کشور اجازه می‌دهند حساب‌هایی باز کنند که دلار ایالات متحده (USD) را نگهداری و مدیریت می‌کنند. درست مانند حساب‌های بانکی استاندارد کانادا، این حساب‌های USD دارای معیارهای واجد شرایط بودن و شرایطی هستند که مشتریان برای حفظ آنها باید رعایت کنند.  


 

آیا حساب های بانکی کانادا کارمزد دریافت می کنند؟

بانک ها معمولاً کارمزد افتتاح حساب را دریافت نمی کنند. با این حال، معمولاً هزینه ای ماهانه برای نگهداری حساب در بانک وجود دارد که تا حد زیادی بسته به نوع حساب متفاوت است. به عنوان مثال، حساب‌هایی با نرخ بهره بالاتر (حساب‌های پس‌انداز) و مزایای بهتر احتمالاً به کارمزدهای ماهانه بالاتری برای مشتری تعلق می‌گیرد.

همین امر در مورد کارت‌های اعتباری نیز صادق است، که هزینه‌های آنها (معمولاً سالانه و نه ماهانه) به مزایای ارائه شده توسط کارت بستگی دارد. همچنین کارت‌های اعتباری بدون کارمزد در دسترس هستند، که معمولاً انتخاب ارجح برای تازه‌واردانی است که می‌خواهند خود را از نظر مالی تثبیت کنند و هزینه‌ها را به حداقل برسانند.

در مورد یک حساب بانکی جدید، معمول است که تازه واردان به کانادا می توانند تا یک سال کامل از هزینه حساب خود صرف نظر کنند.


بانک های کانادا چه خدماتی ارائه می دهند؟

یک نکته مهم برای تازه واردان به کانادا این است که هر بانک چه محصولات مالی ارائه می دهد که با ترجیحات بانکی افراد مطابقت دارد. بسیاری از بانک های کانادا خدمات مشابهی را ارائه می دهند که در زیر به رایج ترین آنها اشاره خواهد شد.

دستگاه های خودپرداز (ATM)

ماشین‌های باجه خودکار، ماشین‌های سلف سرویس ساده و راحت هستند که به کاربران امکان واریز و برداشت پول، انتقال وجه بین حساب‌ها و چاپ صورت حساب با استفاده از کارت بدهی یا اعتباری را می‌دهند. دستگاه های خودپرداز یا متعلق به بانک یا خصوصی هستند و عملکردهای خاص موجود بسته به دستگاه و مالک آن متفاوت است. بانکداری با دستگاه خودپرداز متعلق به مؤسسه مالی شما رایگان است، اما برای استفاده از دستگاه های خودپرداز سایر بانک ها هزینه ای اعمال می شود. استفاده از دستگاه‌های خودپرداز خصوصی که معمولاً در رستوران‌ها، بارها، مراکز خرید و سایر مکان‌های عمومی یافت می‌شوند، منجر به دریافت هزینه‌های تراکنش توسط دستگاه و بانک شما می‌شود که می‌تواند بسیار پرهزینه باشد.

چک ها

چک ها اسکناس های کاغذی صادر شده توسط بانک هستند که اغلب برای پرداخت قبوض از طریق پست، پرداخت مبالغ بزرگتر مانند اجاره یا پرداخت هزینه هایی که کارت اعتباری یا پرداخت مستقیم پذیرفته نمی شود استفاده می شود. هنگام پرداخت با چک، نویسنده باید به اندازه کافی پول در حساب خود داشته باشد تا کل مبلغ مشخص شده در چک را پرداخت کند، در غیر این صورت بابت وجوه ناکافی (NSF) به نویسنده بازگردانده می شود و بانک او از آنها کارمزد دریافت می کند.

کارت های بدهی

کارت‌های نقدی معمولاً به‌عنوان جایگزینی برای پول نقد استفاده می‌شوند و به دارنده کارت اجازه می‌دهند برای یک کالا پرداخت کنند و پول را مستقیماً از حساب جاری خود دریافت کنند. در کانادا، کارت‌های نقدی را می‌توان به‌عنوان یک روش پرداخت جایگزین تقریباً در همه جا استفاده کرد، معمولاً بدون هیچ کارمزد اضافی.

کارت های اعتباری

کارت‌های اعتباری به دارندگان کارت این امکان را می‌دهند که پول خود را به صورت اعتباری خرج کنند و ظرف یک ماه صورتحساب آن را دریافت کنند. گرفتن اعتبار به معنای قرض گرفتن پول برای خرید چیزی است و بعداً با بهره آن را پس می‌دهد. نرخ بهره می تواند بالا باشد و رتبه اعتباری در کانادا بسیار مهم است، بنابراین مهم است که هنگام استفاده از اعتبار احتیاط کنید. اگر تمام مبلغی را که در سررسید مشخص شده پرداخت کرده اید پرداخت کنید، هیچ هزینه بهره ای از شما دریافت نمی شود.

تازه واردان کانادایی می توانند مانند شهروندان کانادایی کارت اعتباری دریافت کنند، اگرچه برای واجد شرایط بودن باید یکی از چندین سند را به بانک ارائه دهند: کارت اقامت دائم خود، تاییدیه اقامت دائم آنها (به عنوان مثال، فرم IMM 5292) و / یا اجازه اقامت موقت آنها (به عنوان مثال، فرم IMM 1442، ۱۲۰۸، ۱۱۰۲).

توصیه می شود با کارت های اعتباری بدون هزینه سالانه شروع کنید. همچنین امکان ثبت نام در طرح‌های پاداش کارت اعتباری وجود دارد که به موجب آن برای هر خریدی که با کارت اعتباری انجام می‌شود امتیاز کسب می‌کنید. این امتیازها بعداً برای محصولات و خدمات قابل دریافت هستند.

وام های بانکی

بانک های کانادا وام های مختلفی از جمله وام های شخصی و وام های تجاری ارائه می دهند. قبل از امضای قرارداد وام، مهم است که اطمینان حاصل کنید که وظایف خود را از نظر برنامه پرداخت، تأخیر یا عدم پرداخت، وام گیری مشترک و نرخ بهره درک می کنید.

دو نوع وام، وام شخصی و خودرو است.

وام های بانکی شخصی برای کمک به مدیریت پرداخت های قابل توجهی مانند آموزش پس از متوسطه و بازسازی خانه بسیار مفید است. در این حالت، وام گیرنده مبلغ ثابت دلاری دریافت می کند و موافقت می کند که کل مبلغ را به اضافه بهره در یک دوره زمانی معین بازپرداخت کند.

بانک‌ها همچنین از وام‌ها برای کمک به مشتریان برای تامین مالی اولین خودروی خود استفاده می‌کنند. چیزی که یک بانک را از بانک دیگر متمایز می کند، معمولاً نرخ بهره ارائه شده برای وام و برنامه بازپرداخت است، و این امر حیاتی است که افرادی که به دنبال هر نوع وامی هستند، برای یافتن انعطاف پذیرترین و سودمندترین وام برای نیازهای خود تحقیق کنند.

ممکن است وام دهنده شما به مبلغی بیش از آنچه نیاز دارید به شما وام بدهد. مراقب باشید بیشتر از آن چیزی که می توانید بازپرداخت کنید وام نگیرید.

وام مسکن

مانند وام های خودرو و شخصی، وام مسکن توسط بانک ها بر اساس معیارهای واجد شرایط بودن ارائه می شود. نرخ وام مسکن ارائه شده به عواملی مانند اینکه متقاضی وام مسکن در حال خرید یا تامین مالی مجدد خانه است، اینکه آیا قبلا پیشنهاد خرید را امضا کرده است یا نه، قیمت خرید ملک و ارزش پیش پرداخت خانه بستگی دارد. /آپارتمان و غیره

خدمات حواله

خدمات حواله به تازه واردان کانادایی این امکان را می دهد که پول را از حساب بانکی کانادایی خود یا به حساب بانکی خود در خانه منتقل کنند یا به عزیزان خود انتقال دهند. هر بانک در کانادا احتمالاً هزینه انتقال متفاوتی با خدمات حواله خود خواهد داشت.

بانکداری آنلاین

اکثر بانک های کانادایی دارای ویژگی بانکداری آنلاین هستند. بانکداری آنلاین به دارندگان حساب این امکان را می دهد تا به پول خود دسترسی داشته باشند و تراکنش هایی را انجام دهند که به طور ایمن توسط مؤسسه مالی مدیریت می شود و به آنها فرصت می دهد تا صورتحساب های خود را پرداخت کنند، پول ارسال یا دریافت کنند و موارد دیگر از طریق درگاهی در وب سایت بانک.

سایر اقداماتی که از طریق بانکداری آنلاین امکان پذیر می شود شامل موارد زیر است: مشاهده صورتحساب کارت اعتباری، بررسی سابقه تراکنش های اعتباری و بدهی، درخواست وام، افتتاح حساب جدید و غیره.

در حالی که اکثر بانک‌های سنتی علاوه بر خدمات عادی حضوری خود، بانکداری آنلاین نیز ارائه می‌دهند، کانادا همچنین دارای بانک‌های آنلاین منحصراً برای کسانی است که سبک زندگی آنها با این نوع خدمات مطابقت دارد.

تلفن بانک

برای مشتریانی که به کمک بانک خود نیاز دارند اما ممکن است نتوانند به موقع به شعبه فیزیکی مراجعه کنند، بسیاری از بانک های کانادا خدماتی را ارائه می دهند که دارندگان حساب را قادر می سازد تا نگرانی ها و نیازهای خود را از طریق تلفن با نمایندگان بانک برطرف کنند.

چه یک دارنده حساب برای تراکنش مشکوک به کمک نیاز داشته باشد یا صرفاً در مورد حساب خود سؤالی داشته باشد، بسیاری از نیازهای بانکی کاربر را می توان از طریق خدمات تلفن بانکی برآورده کرد. علاوه بر سوالات و نگرانی‌ها، بسیاری از خدمات بانکداری تلفنی به کانادایی‌ها اجازه می‌دهند تا اقداماتی مانند پرداخت قبض و افتتاح حساب جدید را نیز از طریق تلفن انجام دهند.


سیستم بانکی کانادا چقدر امن است؟

بانک های کانادایی سابقه ای طولانی در موسسات ایمن و مطمئن دارند که به خوبی مدیریت می شوند، سرمایه خوبی دارند و به خوبی تنظیم می شوند.

بخشی از این امنیت از طریق آژانس نظارتی مستقل بانکداری فدرال کانادا – دفتر سرپرست موسسات مالی (OFSI) ایجاد می شود. OSFI که در سال ۱۹۸۷ تأسیس شد، بر بانک‌ها و بیمه‌گران ثبت‌شده فدرال و همچنین شرکت‌های وام و اعتماد نظارت و نظارت می‌کند تا ایمنی و اعتماد عمومی به سیستم بانکی کانادا را افزایش دهد.

بانک‌ها امنیت بیشتری را از طریق قفسه‌ها و صندوق‌های امانات به خوبی محافظت می‌کنند که به کانادایی‌ها اجازه می‌دهد از اقلام ارزشمند پشت درهای طاق‌دار داخل بانک محافظت کنند. معمولاً با پرداخت هزینه ماهانه قابل دسترسی است، دسترسی به کمدها و صندوق امانات معمولاً منوط به در دسترس بودن آنها در شعبه بانک است. دسترسی به کمدها و صندوق های امانات نیز گهگاه در برخی از بسته های بانکی که مشتری می شوید گنجانده می شود.

در صورت ورشکستگی بانک در کانادا بسیار بعید است، بانک‌های این کشور نیز برای محافظت از سپرده‌های پس‌انداز شما و حساب‌های چک مشتریانشان مناسب هستند. این به لطف شرکت بیمه سپرده کانادا (CDIC) است. CDIC یک شرکت کرون است که در سال ۱۹۶۷ برای ارائه بیمه سپرده و ثبات سیستم مالی کشور ایجاد شد.

پول نگهداری شده در بانک های عضو CDIC تا سقف ۱۰۰۰۰۰ دلار کانادا محافظت می شود.