ایالت کوئینزلند استرالیا (Queensland)

ایالت کوئینزلند استرالیا (Queensland)

مروری سریع


  • نام:ایالت کوئینزلند استرالیا (Queensland)
  • کشور: استرالیا
  • مرکز ایالت : شهر بریزبن 
  • فرودگاه های بین المللی: Brisbane International Airport, Gold Coast Airport, Cairns Airport
  • زبان: انگلیسی
  • واحد پول: دلار استرالیا
  • جمعیت: حدود ۵٫۳۷ میلیون نفر 

 

حقایق جالب در مورد کوئینزلند

  • کوئینزلند با مساحت ۱۷۲۷۰۰۰ کیلومتر مربع دومین ایالت بزرگ استرالیا است. بزرگترین آن استرالیای غربی است. وسعت کوئینزلند تقریباً پنج برابر ژاپن، هفت برابر بریتانیای کبیر و دو و نیم برابر تگزاس است.
  • کوئینزلند دارای پنج منطقه از یازده منطقه میراث طبیعی جهانی استرالیا است. اینها شامل پارکهای ملی حاشیه زیبا، کگاری (جزیره فریزر سابق)، میدانهای فسیلی ریورسلی، مناطق استوایی مرطوب (از جمله پارک ملی داینتری) و یکی از عجایب جهان – دیواره مرجانی بزرگ است.
  • بیش از نیمی از جمعیت کوئینزلند در خارج از منطقه شهری بزرگ بریزبن زندگی می کنند .
  • حدود یک سوم ساکنان کوئینزلند را مهاجران یا فرزندان مهاجران تشکیل می دهند. اکثر ساکنان کوئینزلند در طول قرن نوزدهم از بریتانیا و اروپا بودند. در سال های اخیر تعداد فزاینده ای از مهاجران جدید از جنوب شرق آسیا ساکن شده اند.
  • کوئینزلند خانه بیش از ۵ میلیون نفر است.
  • میانگین حداکثر و حداقل دما برای بریزبن ۲۵٫۳ درجه سانتیگراد و ۱۵٫۷ درجه سانتیگراد است.
  • اکثریت قریب به اتفاق کوئینزلند هر روز به طور متوسط بین هشت تا نه ساعت آفتاب دارد.
  • کوئینزلند دارای بیش از ۱۰۰۰ گونه از مهره داران بومی است که بسیاری از آنها در منطقه منحصر به فرد هستند.
  • اولین دولت کارگری در جهان در سال ۱۸۹۹ در کوئینزلند روی کار آمد.
  • بیش از ۲۰۰ پارک ملی در کوئینزلند وجود دارد که ۶٫۵ میلیون هکتار وسعت دارند.
  • کوئینزلند تنها پارلمان ایالتی در استرالیا با یک مجلس به نام مجلس قانونگذاری دارد. شورای قانونگذاری (مجلس علیا) در سال ۱۹۲۲ لغو شد.

کوئینزلند دومین ایالت بزرگ استرالیا است. از ۷ منطقه به وسعت ۱٫۷ میلیون کیلومتر مربع تشکیل شده است.

سیستم آموزشی در ایالت کوئینزلند استرالیا 

در کوئینزلند، خدمات آموزشی و مراقبتی در دوران کودکی، برنامه های آموزشی و مراقبت از کودکان را از بدو تولد تا ۱۲ سالگی ارائه می دهند.

سیستم آموزشی در ایالت کوئینزلند استرالیا شامل ۱ سال پیش دبستانی است که اجباری نیست اما افرادی که در آن شرکت می کنند معمولا ۴ تا ۵ سال سن دارند. پس از آن ۷ سال دبستان (کلاس ۱ تا ۷) و ۵ سال دبیرستان (کلاس ۸ تا ۱۲) است. پس از اتمام دوران مدرسه، اکثر دانش آموزان حدود ۱۷ سال سن دارند.

کسانی که از سال های ۱۱ و ۱۲ فارغ التحصیل می شوند، گواهی آموزش کوئینزلند را دریافت خواهند کرد. از این زمان به بعد، آنها می توانند انتخاب کنند که یک بیانیه ورودی دوره سوم دریافت کنند که موقعیت کلی(OP) و موقعیت رشته تحصیلی (FP) آنها را گزارش می کند. OP و FP آنها برای رتبه بندی دانش آموزان برای ورود به مراکز آموزش عالی مانند دانشگاه یا TAFE استفاده می شود. (مانند گواهی دیپلم در ایران)

سال تحصیلی به دو ترم تقسیم می شود که در هر ترم دو نیم ترم است. هر ترم تقریباً ده هفته با یک دوره تعطیلات در پایان هر ترم است. ساعات مدرسه معمولاً بین ۹ صبح تا ۳ بعد از ظهر روزهای هفته است، اگرچه این زمان‌ها ممکن است از مدرسه به مدرسه متفاوت باشد.

اندازه کلاس ها نیز می تواند متفاوت باشد، اگرچه اندازه های مورد نظر ۲۵ دانش آموز برای کلاس های آمادگی تا کلاس سوم، ۲۸ دانش آموز برای کلاس های چهارم تا دهم، و ۲۵ برای سال آخر یازدهم و دوازدهم است. در این کلاس ها، عملکرد دانش آموز از طریق تکالیف سنجیده می شود. ارائه شفاهی، تمرین های عملی، تست ها و امتحانات و سایر وظایف موضوعی خاص.

شرایط زندگی در ایالت کوئینزلند استرالیا

آب و هوا در ایالت کوئینزلند استرالیا 

کوئینزلند به قدری پهناور است که آب و هوا از یک سر تا سر دیگر آن بسیار متفاوت است. در نهایت کوئینزلند تقریباً همیشه گرمتر از نیو ساوت ولز، ویکتوریا، تاسمانی و استرالیای جنوبی است.

مناطق ساحلی تحت تأثیر آبهای گرم اقیانوس هستند که معمولاً منطقه را از درجه حرارت شدید دور نگه می دارد و رطوبت را برای بارندگی فراهم می کند. می‌بینید که بریزبن، گلد کوست و ساحل سان شاین ۴ فصل مشخص با زمستان‌های خنک تا سرد، تابستان‌های گرم با رطوبت و طوفان‌های رعد و برق دارند. از شهرهای ساحلی شما فقط باید به سمت جنوب  و به سمت سرزمین های ساحلی آفتاب و گلد کوست بروید تا آب و هوای خنک تری را تجربه کنید.

در نیمه های ساحل، منطقه ای را خواهید دید که از آب و هوای نیمه گرمسیری با آفتاب فراوان برخوردار است. ساحل Capricorn که درست بر روی استوایی Capricorn نشسته، تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل را تجربه می‌کند که اغلب با ۳۳۰ روز آفتابی در هر سال همراه است. Whitsundays کمی بالاتر از ساحل آب و هوای مشابهی را تجربه می کند.

در شمال کوئینزلند، احتمالاً اغلب احساس سرما نخواهید کرد.  مناطقی مانند کایرنز و پورت داگلاس فصل مرطوب و خشکی را تجربه می کنند. ماه های زمستان راحت، گرم و آفتابی است. در حالی که تابستان بسیار گرم و مرطوب است، اغلب بارندگی زیاد و گهگاه طوفان استوایی وجود دارد. هر زمان از سال برای تعطیلات در این منطقه مناسب است، اما در ماه های زمستان دمای هوا ثابت تر خواهد بود و احتمال لغو فعالیت های تعطیلات شما به دلیل آب و هوای بد کمتر خواهد بود.

اگر از ساحل دور شوید، ساترن داونز یا “کمربند گرانیتی” دارای هوای معتدل تر است، با تابستان های گرم و زمستان های سرد. در واقع برخی از این شهرها کمترین دمای ثبت شده در زمستان را در کوئینزلند دارند.

شرایط زندگی در ایالت کوئینزلند استرالیا

 

ملک در ایالت کوئینزلند استرالیا 

کوئینزلند استرالیا با آب و هوای گرم و سبک زندگی آرام خود، مدتهاست که مقصد مهاجرت بسیاری از استرالیایی ها بوده است.

اندازه جغرافیایی کوئینزلند ارزیابی کلی بازار املاک و مستغلات این ایالت را بسیار دشوار می کند.

اما نرخ بهره پایین، اخیراً باعث شده است که بازار املاک و مستغلات با رشد ویژه در مناطق معدنی و مراکز توریستی نسبتاً خوب عمل کند.

اگر به فکر حرکت به سمت شمال یا حتی سرمایه گذاری در ملک در اینجا هستید، ما یک طرح کلی از مناطق بهتر، قیمت متوسط مسکن و جدیدترین مناطق پررونق را گردآوری کرده ایم.

بهترین مکان ها برای خرید املاک و مستغلات در ایالت کوئینزلند استرالیا 

جنوب شرقی و کوئینزلند مرکزی دارای قوی‌ترین جمعیت در حال رشد استرالیا هستند، که بریزبن، ایپسویچ، ساحل طلایی و مکی مرکز رشد ملک می باشند.

شهرهای بندری به خاطر وجود صنایع معدنی از رونق خوبی برخوردار می باشند. به همین دلیل مکان هایی مانند تاونزویل، راکهمپتون و تووومبا نیز نسبتاً در زمینه سرمایه گذاری در املاک ثابت می باشند.

بهترین بازارها در کوئینزلند، مناطق معدنی هستند، با پروازهای زیاد داخلی و خارجی و همچنین درآمد بالا در منطقه محلی.

مناطق پررونق املاک و مستغلات

ساحل Airlie در منطقه Whitsundays، اگرچه تقریباً به طور کامل به گردشگری متکی است، اما دارای یک بازار ملک خوب پر از فرصت‌های خرید است. شهرک ایرلی بیچ دارای امکانات رفاهی خوب، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، پارک‌ها و فعالیت‌های توریستی فراوان، و همچنین فرودگاه Proserpine است که با اکثر مناطق اصلی استرالیا ارتباط برقرار می‌کند. ملک در اینجا برای سرمایه‌گذارانی که اجاره تعطیلاتی ارائه می‌دهند یا کارگرانی که در مشاغل معدنی کار می کنند و می‌خواهند در کنار ساحل زندگی کنند، پر رونق است.

Mackay، Toowoomba و Gladstone نیز به لطف بخش معدن نیز پر رونقند و انتظار می‌رود این روند برای سال‌های آینده ادامه داشته باشد. این افزایش معدن نه تنها کارمندان شرکت‌های معدنی را به این منطقه آورده است، بلکه خانواده‌های آنها را نیز به این منطقه کشانده است. قیمت املاک به طور پیوسته در حال افزایش بوده و همچنین منجر به رشد بازار اجاره شده است.

قیمت متوسط خانه در ایالت کوئینزلند استرالیا 

نرخ متوسط خرید خانه‌ ویلایی در بازار ایالت کوئینزلند استرالیا ۴۰۰۰۰۰ دلار و واحدهای آپارتمانی ۳۴۶۰۰۰ دلار است. نرخ خرید خانه بر اساس منطقه به شرح زیر می باشد:

  • Airlie Beach : $377,250
  • Brisbane : $۴۴۲,۵۰۰
  • Cairns : $۳۵۸,۵۰۰
  • Gold Coast : $۴۲۸,۲۵۰
  • Mackay : $۴۲۸,۲۵۰
  • Mount Isa : $۳۷۰,۰۰۰
  • Port Douglas : $۴۷۳,۰۰۰
  • Rockhampton : $۳۳۹,۵۰۰
  • Sunshine Coast : $۴۴۰,۰۰۰
  • Toowoomba : $۳۰۸,۰۰۰
  • Townsville : $۳۶۶,۰۰۰

شرایط زندگی در ایالت کوئینزلند استرالیا

در کوئینزلند کجا زندگی کنیم؟

مکان‌های شگفت‌انگیزی در کوئینزلند وجود دارد که مردم دوست دارند آن‌ها را خانه بنامند. جایی که مستقر می شوید همه به علایق، کار و سبک زندگی خانوادگی شما بستگی دارد. می‌توانیم کمی در مورد مکان‌های پرجمعیت‌تری به شما بگوییم که به نظر می‌رسد مردم به آن‌جا می‌روند، اما در نهایت همه چیز به شما بستگی دارد.

ساحل ایرلی – ساحل ایرلی که درست در دروازه دیوار مرجانی بزرگ و جزایر ویتساندیز قرار دارد، یک بهشت نیمه گرمسیری است که جریان دائمی گردشگران را تجربه می کند و در عین حال از سبک زندگی آرام و کنار ساحل لذت خواهید برد.

بریزبن – پایتخت کوئینزلند، بریزبن شهری پرجنب‌وجوش است که برای همه جذاب است. مدارس و دانشگاه‌هایی با سیستم‌های آموزشی عالی، مراکز تجاری و فرصت های کار فراوان، مراکز خرید، بازار مسکن پر رونق و طیف وسیعی از مکان ها و امکانات برای دیدن و انجام دادن در آن وجود دارند. شما هرگز از زندگی در اینجا را خسته نخواهید شد.

Cairns – در موقعیت ایده‌آل در نقطه گرمسیری استوایی کوئینزلند، کرنز یک پایگاه محبوب توریستی و همچنین مکانی عالی برای زندگی برای استرالیایی‌هایی است که عاشق گرما، آفتاب تابستانی و زندگی در فضای باز هستند.

ساحل طلایی – به زبانی ساده، ساحل طلایی به عنوان مکانی برای سرگرمی مشهور است. این یک مکان عالی برای تعطیلات برای افرادی است که در سراسر استرالیا برای سواحل، پارک های موضوعی، خرید و جاذبه های توریستی به اینجا می آیند. این شهر همچنین مرکز چندین مدرسه و دانشگاه خوب، برخی از مناطق ساحلی کوچک و آرام، منطقه‌ای آرام درون سرزمینی، و برخی از بهترین استراحت‌گاه های موج‌سواری در جهان است.

مکی – مکی که با نام مستعار پایتخت شکر استرالیا شناخته می شود زیرا بیش از یک سوم نیشکر این کشور را تولید می کند، مرکز منطقه ای بزرگ در ساحل شرقی کوئینزلند است. در حالی که شکر و معدن منابع اصلی مکی هستند، یک بندر دریایی شلوغ نیز وجود دارد که هر ساله تعداد زیادی کشتی از آن عبور می کنند و همچنین صنعت گردشگری به آرامی در حال رشد است.

کوه Isa – کوه ایسا که به عنوان یک واحه در بیابان در نظر گرفته می شود، یک شهر معدنی پر رونق با ۲۴۰۰۰ نفر جمعیت است. این شهر با داشتن ۸ مدرسه ابتدایی و ۳ دبیرستان (دولتی و دولتی در همه سطوح)، و همچنین مجموعه ای کامل از باشگاه های ورزشی، مکانی عالی برای تربیت کودکان است.

بندر داگلاس – کمتر از یک ساعت در شمال کایرنز و بین دو پارک ملی فوق العاده زیبای فهرست شده در فهرست میراث جهانی، بندر داگلاس شهری آرام و ساحلی برای کسانی است که از محیط طبیعی استقبال می کنند. در حالی که این جا یک مقصد گردشگری است، ارتفاع ساختمان برای حفظ مناظر محدود شده است و هرگز شلوغ نمی شود. اینجا جایی است که می روید تا در بهشت زمینی زندگی کنید.

راکهمپتون – راکهمپتون در میان ۲۰ شهر برتر خانواده دوست در استرالیا قرار دارد. سبک زندگی آرامی وجود دارد که نمی توانید آن را در پایتخت ها پیدا کنید. همچنین امکانات آموزشی فراوان، دانشگاه، مرکز خریدهای فراوان و نرخ پایین جرم و جنایت وجود دارد.

ساحل آفتاب – واقع در میان یک خط ساحلی بکر و سرزمین سرسبز، ساحل آفتاب یک مقصد تعطیلاتی ایده‌آل برای خانواده‌ها و همچنین مکانی عالی برای استقرار و شروع زندگی است. تمام امکانات، خدمات و شغلی را که شهرهای بزرگ ارائه می‌دهند با فضای شهر ساحلی و آرام پیدا خواهید کرد.

تووومبا – تووومبا که به عنوان باغ شهر نیز شناخته می شود، یکی از بزرگترین شهرهای داخلی استرالیا و یکی از دیدنی ترین شهرها از موقعیت خود در بالای Lockyer Valley است. تووومبا به دلیل ارتفاع، ساختمان‌های تاریخی فراوان و ذهنیت اجتماعی عالی از آب و هوای کمی خنک‌تر برخوردار است. آیا به تعداد زیاد پارک و باغ در این منطقه اشاره کردم؟!

تاونزویل – تاونزویل به دلیل آب و هوای گرم و آفتابی، مناظر زیبا و مجموعه وسیعی از فعالیت ها و جاذبه هایش کم کم به یک مقصد گردشگری تبدیل می شود. تعداد زیادی مدارس، مراکز خرید، خدمات و امکانات رفاهی، و بازار مسکن وسیعی وجود دارد که برای همه جنبه‌های زندگی و بودجه‌ها مناسب است.

 

اشتغال در ایالت کوئینزلند استرالیا 

با چنین ایالت بزرگ و طیف متنوعی از بخش اشتغال، کوئینزلند فرصت های شغلی متنوعی برای همه مهارت ها و تخصص ها دارد.

از بخش معدن در مناطق منطقه ای گرفته تا کشاورزی، گردشگری در نقاط توریستی ، و البته تجارت و تحقیقات بزرگ در شهرهای بزرگ.

در سراسر ایالت، ۶۰ درصد از ساکنان کوئینزلند به صورت تمام وقت و ۲۸ درصد به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند. میانگین درآمد فردی ۵۸۷ دلار در هفته و متوسط درآمد خانواده ۱۲۳۵ دلار است.

اطلاعات استخدام بر اساس منطقه

کار در ایرلی بیچ
در درجه اول یک مرکز گردشگری است، می‌بینید که بیشتر کار در ایرلی بیچ بر روی فعالیت‌های توریستی، خدمات مهمان‌نوازی، هتل‌ها و تعمیر و نگهداری صنایع مذکور متمرکز است. تقریباً ۴۰٪ از جمعیت شهر در خدمات مستقیم به گردشگران و ۲۰٪ دیگر در خدمات اجتماعی و شخصی که با هتل و امکانات عمومی سروکار دارند مشغول به کار هستند.

همچنین تعداد فزاینده‌ای از معدن‌چیان در شهر ساحلی زندگی می‌کنند.

متوسط درآمد فردی ۷۰۰ دلار در هفته است و متوسط درآمد خانوار حدود ۱۱۲۰ دلار در هفته است. تقریباً ۶۵ درصد از افراد ایرلی بیچ به صورت تمام وقت و ۲۰ درصد پاره وقت با تنها ۵ درصد بیکاری مشغول به کار هستند.

 

کار در بریزبن
بریزبن منطقه مرکزی تجاری مملو از دفاتر تجاری، دفاتر مرکزی شرکت ها، به غیر از افزایش جمعیت در نیاز روزافزون به محصولات و خدمات، به ایجاد یک بخش نسبتاً اشتغال زا کمک می کند. اگرچه بازار کار نسبتاً رقابتی است، ۶۶ درصد از بریزبنی ها تمام وقت و ۳۲ درصد دیگر به صورت پاره وقت کار می کنند.

تعدادی مشاغل در بریزبن تقاضای ویژه ای دارند و اگر در این زمینه ها تخصص داشته باشید، شانس خوبی برای اشتغال خواهید داشت.

ای مشاغل عبارتند از امور مالی و حسابداری، معماری، بانکداری، ساخت و ساز، مراکز تماس (خدمات مشتری)، آموزش، انرژی، مهندسی، طراحان و مهندسان، منابع انسانی و فناوری اطلاعات.

متوسط درآمد ۶۳۳ دلار در هفته است، با میانگین درآمد خانواده ها ۱۳۸۸ دلار.

 

کار در کرنز

Cairns که در یک مقصد توریستی برجسته و همچنین یک منطقه عمده نیشکر در شمال کوئینزلند واقع شده است، دارای طیف متنوعی از فرصت های شغلی است. نرخ بیکاری در این شهر حدود ۹٪ است، اگرچه ۶۲٪ از جمعیت به صورت تمام وقت و ۲۱٪ دیگر به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند.

متوسط درآمد فردی ۷۱۸ دلار در هفته است در حالی که متوسط درآمد خانواده ۱۲۷۶ دلار در هفته است.

بخش‌های شغلی اصلی شهر عبارتند از انتصابات حرفه‌ای، مدیریت، فروش، خدمات اجتماعی، دفتری، کارگری، تکنسین‌ها، اپراتورهای ماشین‌آلات و رانندگان.

 

کار در ساحل طلایی
یک نقطه محبوب گردشگری و یکی از مناطق در حال رشد در استرالیا، ساحل طلایی فرصت های شغلی زیادی برای طیف گسترده ای از مهارت ها دارد. از بیش از ۴۵۰ شرکت دریایی ارائه دهنده محصولات و خدمات به جهان، بیش از ۹ میلیون بازدید کننده گردشگری در سال، منطقه پر رونق غذا و شراب، پزشکی، محیط زیست و شرکت های بزرگی مانند IBM و Eracom، تقریباً هیچ پایانی برای فرصت های کاری وجود ندارد.

کارگران تمام وقت تنها ۵۶ درصد از نیروی کار در ساحل طلایی را تشکیل می دهند که ۳۱ درصد به صورت پاره وقت کار می کنند. متوسط درآمد فردی ۵۷۰ دلار در هفته و ۱۱۷۰ دلار برای خانواده ها است.

در حالی که انواع شغل های اصلی شامل حرفه ای ها، تکنسین ها و کارگران تجاری، منشی، فروش و مدیریت است، بخش گردشگری نیز همیشه پرطرفدار می باشد.

 

کار در مکی
مشاغل اصلی در Mackay در درجه اول تکنسین ها و تجارت هستند و پس از آن افراد حرفه ای، کارگران، اپراتورهای ماشین آلات و کارگران اداری هستند. ۷۰ درصد از جمعیت محلی به صورت تمام وقت و تقریبا ۲۰ درصد به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند.

متوسط درآمد فردی ۷۲۷ دلار در هفته است و خانوارها به طور متوسط ۱۱۷۲ دلار درآمد دارند.

کار درMount Isa

این منطقه که عمدتاً یک شهر معدنی است، از نرخ اشتغال و درآمد بسیار بالاتر از میانگین مراکز اصلی کوئینزلند برخوردار است. اکثر افراد به عنوان تکنسین، اپراتور ماشین آلات، حرفه ای و متصدی امور اداری، و در صنعت معدن مشغول به کار هستند.

۷۳ درصد از جمعیت به صورت تمام وقت و تنها ۱۵ درصد پاره وقت شاغل هستند.

درآمد متوسط برای یک فرد ۱۲۵۰ دلار و برای خانواده ها ۲۰۶۴ دلار است.

شرایط زندگی در ایالت کوئینزلند استرالیا

 

کار در بندر داگلاس
بندر داگلاس که در حدود یک ساعت در شمال کایرنز واقع شده است، شهر کوچکی است که گردشگران زیادی را در خود جای داده است. بیشتر نیروی کار محلی در خدمات اجتماعی/شخصی مرتبط با گردشگری به کار گرفته می شود.

حدود ۶۲ درصد از مردم محلی به صورت تمام وقت، ۲۸ درصد دیگر به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند.

متوسط درآمد خانوار حدود ۱۰۷۰ دلار است در حالی که متوسط درآمد فردی در حال حاضر ۶۶۳ دلار در هفته است.

کار در راکهمپتون
راکهمپتون منبع خدمات بخش کشاورزی کوئینزلند مرکزی است، به ویژه کشتارگاه ها، زیرا این شهر به عنوان پایتخت گوشت گاو استرالیا شناخته می شود. راه آهن کوئینزلند یکی دیگر از کارهای اصلی است زیرا تعدادی از خطوط اصلی از شهر عبور می کنند. این منطقه همچنین به دلیل فعالیت های بیرونی و بیش از ۳۰۰ روز آفتابی در سال، کمی از صنعت گردشگری را به خود اختصاص می دهد.

نرخ بیکاری نسبتاً بالای ۱۰٪ وجود دارد، اما ۶۱٪ از جمعیت به طور تمام وقت و ۲۳٪ دیگر به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند.

متوسط درآمد فردی ۴۷۴ دلار در هفته و خانواده ۷۷۹ دلار است.

کار در ساحل آفتاب
رقابت برای کار در ساحل آفتاب در زمینه مشاغل اداری و اجتماعی بسیار زیاد است. اکثریت جمعیت در پست‌های حرفه‌ای، فنی یا تجاری، دفتری و مدیریتی کار می‌کنند.

متوسط درآمد فردی ۸۳۰ دلار است در حالی که میانگین درآمد خانواده ۱۰۱۰ دلار است.

۵۶ درصد از جمعیت محلی به صورت تمام وقت و ۳۸ درصد به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند.

کار در تووومبا
بخش تووومبا عمدتاً از متخصصان، تکنسین‌ها و کارگران تجاری، کارگران، کارکنان دفتری و خدمات اجتماعی تشکیل شده است.

در حالی که نرخ بیکاری در Toowoomba هفت درصد است، ۵۹٪ از نیروی کار تمام وقت و ۲۸٪ دیگر به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند.

متوسط درآمد فردی ۴۹۸ دلار و متوسط درآمد خانواده ۷۶۱ دلار در هفته است.

کار در تاونسویل
تاونسویل یک اقتصاد منطقه ای در حال رشد به ارزش ۱۲ میلیارد دلار، یک مرکز معدنی بزرگ و مرکز تعدادی از پایگاه های نظامی بزرگ است. نرخ بیکاری کمتر از میانگین کشوری ۴ درصد است و مردم محلی نیز از متوسط درآمد بالاتری برخوردار هستند.

کارکنان تمام وقت ۷۱ درصد از جمعیت را تشکیل می دهند و ۱۸ درصد دیگر به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند. متوسط درآمد فردی ۹۸۲ دلار در هفته و متوسط درآمد خانواده ۱۷۸۵ دلار در هفته است.

تاونزویل یکی از قوی ترین اقتصادهای منطقه ای در استرالیا است .

 

رانندگی و حمل و نقل عمومی در ایالت کوئینزلند استرالیا (Queensland)

کوئینزلند یک ایالت فوق‌العاده متنوع است، از شهرهای بزرگ و مناطق کلان‌شهری گرفته تا مراکز منطقه‌ای شلوغ، بیابان‌های دورافتاده، کوه‌های شیب‌دار، پارک‌های ملی، تالاب‌ها و جزایر گرمسیری.

در حالی که تعداد زیادی از جاده‌ها و بزرگراه‌های اصلی کاملاً خوب وجود دارد، جاده‌هایی نیز وجود دارند که باید برای آن‌ها آماده شوید، و قوانین جاده‌ای مختلفی که ممکن است لازم باشد قبل از حرکت با آنها آشنا شوید.

اگر در حال برنامه‌ریزی یک سفر جاده‌ای از طریق این ایالت عالی هستید، مطمئناً مناظر فوق‌العاده‌ای را خواهید دید. اما مراقب باشید به علت نداشتن آمادگی  در میانه راه گیر نکنید. راهنمای ما برای حمل و نقل کوئینزلند را بررسی کنید تا شما را در مسیر درست هدایت کند.

قوانین و مجوزهای جاده کوئینزلند

تعدادی از قوانین جاده ای در کوئینزلند وجود دارد که ممکن است با جایی که شما از آنجا آمده اید کاملاً متفاوت باشد. ممکن است داشتن قوانین متفاوت از ایالت به ایالت بی‌معنی به نظر برسد، اما دریافت جریمه برای چیز ساده‌ای مانند دور برگردان، زمانی که کمی دانش قبلی می‌توانست از آن جلوگیری کند، همینطور است.

در اینجا فهرستی از برخی از قوانین جاده ای کوئینزلند که ممکن است با سایر ایالت ها متفاوت باشد فراهم شده است:

  • شما نمی توانید با یک سری چراغ ها از دوربرگردان برگردید مگر اینکه تابلویی وجود داشته باشد.
  • در تقاطع های بدون علامت به سمت راست راه بدهید.
  • علامت “STOP” به این معنی است که تمام چرخ های وسیله نقلیه شما باید به طور کامل متوقف شوند.
  • هنگامی که محدودیت سرعت بیش از ۹۰ کیلومتر در ساعت است، فقط در صورت سبقت گرفتن، گردش به راست، اجتناب از مانع یا رانندگی در ترافیک شلوغ می توانید در لاین سمت راست رانندگی کنید. در غیر این صورت رانندگی در لاین سمت راست تخلف محسوب می شود.
  • در یک خط وسط غیر ممتد می توانید به راست بپیچید اما نمی توانید بپیچید.
  • قبل از خروج از میدان باید به سمت چپ علامت دهید.
  • شما نمی توانید در حین رانندگی از تلفن همراه استفاده کنید – لمس کردن آن می تواند جریمه ای را به همراه داشته باشد (این شامل زمانی است که شما در پشت چراغ متوقف شده اید). شما می توانید از کیت هندزفری استفاده کنید تا زمانی که راننده موقت یا یادگیرنده نباشید.
  • سوار شدن در پشت یک ute تخلف است.
  • هنگام خروج از وسیله نقلیه خود باید ترمز دستی شما روشن باشد.
  • شما فقط می توانید در کوئینزلند با گواهینامه بین ایالتی به مدت ۳ ماه رانندگی کنید. پس از این مدت انتظار می رود مجوز خود را به مجوز کوئینزلند تغییر دهید.

رانندگی در کوئینزلند با گواهینامه بین ایالتی

شما می توانید با گواهینامه بین ایالتی یا حتی خارجی در کوئینزلند رانندگی کنید تا زمانی که معتبر باشد و به کلاس خودرویی که به شما اجازه رانندگی می دهد پایبند باشید. اگر مجوز خارجی شما به زبان دیگری است، باید ترجمه تایید شده را نزد خود نگه دارید.

محدودیت های رانندگی در کوئینزلند با گواهینامه بین ایالتی مانند محدودیت های ایالت صدور است. اگر گواهینامه شما به حالت تعلیق درآمده باشد یا از نظر پزشکی ناشایست تشخیص داده شوید، نمی توانید رانندگی کنید.

شما فقط می توانید از مجوز بین ایالتی در کوئینزلند برای مدت ۳ ماه استفاده کنید. اگر بیش از این مدت در اینجا اقامت داشته اید، باید مجوز خود را به مجوز کوئینزلند در مرکز خدمات بخش حمل و نقل و جاده های اصلی منتقل کنید.

رانندگی در کوئینزلند

کوئینزلند یک ایالت بزرگ است – بزرگتر از بسیاری از کشورهای اروپایی – بنابراین قبل از اینکه به یک سفر طولانی بروید مطمئن شوید که نقشه های به روز دارید، وسیله نقلیه شما در وضعیت خوبی قرار دارد و می دانید کجا برای سوخت باید توقف کنید. مسیرهای طولانی بدون جایگاه سوخت وجود دارد، بنابراین باید برای این کار آماده باشید.

در مناطق منطقه ای، جاده ها می توانند با مناطق ساخته شده، با جاده های شنی و حتی خاکی متفاوت باشند. در صورت امکان بهتر است در این مناطق از یک چهار چرخ متحرک استفاده کنید. مراقب چاله ها، لبه های نرم، پل های باریک و جاده های گرد و غبار باشید. اگر جاده پوشیده از آب است به آرامی و در میانه راه تا زمانی که سطح آن سفت است حرکت کنید. و البته از علائم بسته بودن جاده ها اطاعت کنید.

در برخی مناطق با قطارهای جاده‌ای مواجه می‌شوید که کامیون‌های بسیار بزرگی هستند که حداکثر ۱۰ تریلر به آن متصل هستند. اگر باید از آنها سبقت بگیرید و راه مستقیم برای انجام این کار دارید، برای تاب خوردن آنها در حین عبور و همچنین تند باد که می تواند شما را به سمت قطار بکشاند آماده باشید.

سیستم هوایی و ریلی در کوئینزلند

فرودگاه های بین المللی در بریزبن، کایرنز و ساحل طلایی و همچنین تعدادی فرودگاه داخلی و منطقه ای در سراسر ایالت وجود دارد. بسته به مسافت، اغلب پروازها در کوئینزلند ارزان تر از رانندگی است.

خطوط هوایی اصلی که از طریق مراکز اصلی فعالیت می‌کنند، کانتاس، ویرجین و جت‌استار هستند، هرچند که برخی از خطوط هوایی کوچکتر و چارتر نیز پیدا خواهید کرد.

برای تجربه سفری بی نظیر، سوار قطار شوید و از مناظر دیدنی این سرزمین بزرگ لذت ببرید. Spirit of Queensland بین بریزبن و کایرنز با طیف وسیعی از سطوح صندلی و محل اقامت متناسب با همه بودجه ها اجرا می شود. حتی کلاس کوئینزلندر وجود دارد.

قطار شیب دار انتخابی سریعتر و پیشرفته برای همان خط ساحلی ارائه می دهد. در واقع، قطار شیب دار سریع ترین قطار استرالیا است که سرعت آن به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت می رسد.

برای سفر به مناطق غربی کوئینزلند خدماتی وجود دارد که به طور خاص با این مناطق داخلی سروکار دارند.

Inlander منطقه داخلی شمال کوئینزلند را کاوش می کند در حالی که Westlander، همانطور که از نام آن پیداست، از محدوده بزرگ به سمت غرب و از طریق جنوب غربی کوئینزلند حرکت می کند.

سیستم اتوبوس رانی در کوئینزلند

در هر مسیری که قطار وجود نداشته باشد، می‌توانید اتوبوسی را پیدا کنید که شما را به آنجا برساند. خواه اتصال فرودگاه به محل اقامت شما باشد، سفر بین شهرها، سفرهای ساحلی یا تعطیلات در یکی از مناطق دورافتاده و منطقه ای .

حمل و نقل عمومی در کوئینزلند

در اکثر مناطق پرجمعیت کوئینزلند گزینه‌های حمل‌ونقل عمومی وجود دارد تا به راحتی بتوانید به هر منطقه ای سفر کنید، خواه با اتوبوس، قطار، هواپیما یا حتی کشتی.

برای هر سفر حمل و نقل عمومی در جنوب شرقی کوئینزلند، به TransLink بروید و از برنامه‌ریز سفر آنلاین آنها استفاده کنید. می‌توانید مقصد و زمان دلخواه خود را وارد کنید و همه گزینه‌های حمل‌ونقل عمومی که شما را به موقع به آنجا می‌رساند، در اتوبوس‌ها، قطارها و خدمات کشتی به شما داده می‌شود.

برای بقیه مناطق کوئینزلند می توانید از سایت qconnect جدید وزارت حمل و نقل و جاده های اصلی استفاده کنید. هدف ابتکار دولت کوئینزلند ارائه حمل و نقل عمومی بهبود یافته برای مردم در سراسر مناطق منطقه ای، روستایی و دورافتاده کوئینزلند است. می توانید گزینه های حمل و نقل را بر اساس مکان یا خدمات جستجو کنید، از جمله خدمات اتوبوس، اتوبوس های راه دور، تاکسی و خدمات هوایی، و همچنین امتیازات موجود را مرور کنید.

هزینه های زندگی در تورنتو کانادا

هزینه های زندگی در Adelaide استرالیا

مهاجرت به استرالیا