معرفی

وقتی صحبت از نیروی کار به میان می‌آید، استرالیایی‌ها به دلیل اخلاق کاری قوی و تعهد به رفتار منصفانه شناخته می‌شوند. در نتیجه، این کشور برخی از قوی ترین قوانین محل کار در جهان را تدوین کرده است. اگر به دنبال کار در استرالیا هستید یا فقط در مورد شرایط کار و دستمزد این کشور کنجکاو هستید، به جای درستی آمده اید. در این مقاله، همه چیزهایی را که باید بدانید، از حداقل دستمزد گرفته تا حق مرخصی و موارد دیگر را پوشش خواهیم داد.

 

حداقل دستمزد

در استرالیا، حداقل دستمزد توسط کمیسیون کار منصفانه، یک مرجع قانونی مستقل که مسئول تنظیم روابط محل کار در کشور است، تعیین می شود. از سال ۲۰۲۳، حداقل دستمزد در استرالیا ۲۱٫۳۸ دلار در ساعت یا ۸۱۲٫۶۰ دلار در هفته برای کارگران تمام وقت است. این نرخ برای همه کارکنانی که تحت پوشش سیستم ملی روابط محل کار هستند، صرف نظر از صنعت یا شغل آنها اعمال می شود. حداقل دستمزد ملی نقطه شروعی برای محاسبه دستمزد کارکنان شما است، با این حال، اکثر کارمندان تحت پوشش پاداش های کارفرمایی هستند.

 

ساعات کاری

هفته کاری استاندارد در استرالیا ۳۸ ساعت است، اگرچه بسیاری از کارفرمایان ترتیبات کاری انعطاف پذیری را به کارمندان خود ارائه می دهند. این می تواند شامل گزینه هایی مانند کار پاره وقت، اشتراک کار و کار از خانه باشد. علاوه بر این، کارمندانی که بیش از ساعات کاری استاندارد خود کار می کنند، بسته به قرارداد کاری خود، به جای آن از حقوق اضافه کاری یا مرخصی برخوردار می شوند.

 

شرایط مرخصی

کارمندان استرالیایی مستحق طیف وسیعی از حقوق مرخصی، از جمله مرخصی سالانه، مرخصی استعلاجی و مرخصی طولانی مدت هستند. مرخصی سالانه به میزان ۴ هفته در سال برای کارکنان تمام وقت تعلق می گیرد، در حالی که مرخصی استعلاجی به میزان ۱۰ روز در سال تعلق می گیرد. مرخصی طولانی مدت بسته به ایالت و منطقه متفاوت است، اما معمولاً پس از ۱۰ سال خدمت مستمر با همان کارفرما اعمال می شود.

 

قوانین محل کار

استرالیا تعدادی قوانین محل کار برای محافظت از کارمندان و تضمین رفتار منصفانه در محل کار دارد. اینها شامل قانون کار منصفانه ۲۰۰۹ است که حقوق و تعهدات کارمندان و کارفرمایان را تعیین می کند، و همچنین استانداردهای ملی استخدام، که حداقل حقوق را برای همه کارکنان تحت پوشش سیستم ملی روابط محل کار فراهم می کند. علاوه بر این، کارمندان توسط طیف وسیعی از قوانین ضد تبعیض و بهداشت و ایمنی محل کار محافظت می شوند.

 

مراقبت از رفتار منصفانه در محل کار

اگر فکر می‌کنید که در محل کار با شما منصفانه رفتار نمی‌شود، چندین قدم وجود دارد که می‌توانید انجام دهید. اولین مورد این است که موضوع را با کارفرما یا نماینده منابع انسانی خود در میان بگذارید. اگر این مشکل را حل نکرد، ممکن است بخواهید با اتحادیه خود، یک متخصص روابط محل کار، یا با Fair Work Ombudsman، یک مرجع قانونی مستقل که شکایات محل کار را بررسی می کند و قوانین محل کار را اجرا می کند، تماس بگیرید.

نتیجه

استرالیا به دلیل تعهد قوی خود به رفتار عادلانه و حقوق محل کار شناخته شده است و شرایط کار و دستمزد این کشور منعکس کننده این موضوع است. با درک حقوق خود به عنوان یک کارمند و قوانینی که از شما محافظت می کند، می توانید اطمینان حاصل کنید که در محل کار با شما منصفانه رفتار می شود و از یک شغل رضایت بخش و با ارزش در استرالیا لذت می برید.

 

جهت ارزیابی رایگان شرایط خود جهت مهاجرت به استرالیا کلیک کنید