ویزای پنج ساله کانادا

ویزای پنج ساله کانادا

همه ساله میلیون‌ها گردشگر و مهاجر با اهداف گوناگون به کشور کانادا سفر می‌کنند. به‌جز شهروندان و مقیمان کشور کانادا ، افرادی که قصد ورود به کانادا را به‌طور موقت دارند، ازجمله گردشگران، کارگران موقت خارجی و دانشجویان باید پیش از ورود به این کشور، ویزای اقامت موقت یا TRV (Temporary Resident Visa) دریافت کنند. بسته به کشور محل تولدتان ممکن است به‌جای TRV نیازمند eTA (اجازهٔ الکترونیکی سفر) باشید. ایرانی‌ها برای ورود به کانادا به TRV نیاز دارند. ویزای پنج ساله کانادا (Visitor Visa) که نوعی ویزای اقامت موقت است، روشی بسیار رایج برای ورود به این کشور است.

 

در تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۱ قانون تبدیل ویزای توریستی به Open Work Permit بدون نیاز به اسپانسر شغلی برای ایرانیان تا تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۲۵ (۱۴۰۳/۱۲/۰۹) تمدید شد

مدت زمان اعتبار ویزای موقت کانادا

اداره مهاجرت و شهروندی کانادا مدت زمان اعتبار ویزای توریستی را برای ویزای سینگل(یکبار ورود) ۶ ماه و برای ویزای مولتیپل (چندبار ورود) ۵ سال اعلام کرده است اما صرف‌نظر از زمان اعلام شده، ویزای توریستی تا پایان مهلت اعتبار گذرنامه اعتبار دارد. دارنده ویزای مولتی هر ۶ ماه باید از خاک کانادا خارج شود. دارنده ویزای سینگل پس از خروج از کانادا باید مجددا برای اخذ ویزا اقدام نماید.

نکته‌ مهمی  که در پروسه اخذ ویزا باید در نظر داشت این است که افسر مهاجرت و افسر پرونده نقش بسیار پررنگ و مهمی در تعیین مدت زمان اعتبار ویزای توریستی است. افسر پرونده، مولتی یا سینگل بودن ویزای شما را مشخص می‌کند. همچنین افسر مرزی مستقر در فرودگاه، مدت اعتبار ویزای شما را تعیین می‌کند؛ بنا به تشخیص ایشان، مدت اعتبار ویزا ممکن است کمتر یا بیشتر نیز شود.

فراموش نکنید پس از صدور ویزای توریستی کانادا، متقاضی فرصت دارد تا زمان درج شده در برچسب ویزا وارد کانادا شود، در غیر این صورت ویزای او باطل خواهد شد.

شرایط ویژه ایرانیان قابل تبدیل به اقامت کاری و یا اقامت دائم

۲۸ فوریه ۲۰۲۳، خبر تازه‌ای در رابطه مهاجرت به کانادا برای متقاضیان ایرانی منتشر شد. طبق این خبر دارندگان ویزای توریستی کانادا، طبق شرایط اعلام شده از سوی اداره مهاجرت و شهروندی کانادا، اجازه اقامت و کار در خاک کانادا را خواهند داشت.

در تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۱ این قانون برای ایرانیان تا تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۲۵ (۱۴۰۳/۱۲/۰۹) تمدید شد. 

نکته قابل توجه این است که تسهیلات جدید دولت کانادا برای ایرانیان در ارتباط با افرادی است که با یکی از ویزاهای موقت تحصیلی، توریستی و غیره در خاک کانادا حضور داشته باشند و بخواهند ویزای خود را به ویزای کار تبدیل کنند. این قانون از ابتدای مارس سال ۲۰۲۳ آغاز شده است و تا ۲۸ فوریه سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت. لازم به ذکر است این قانون هیچ گونه تاثیری بر روند رسیدگی به پرونده ایرانیان در اداره مهاجرت کانادا نداشته و این ادعا که طبق این قانون روند صدور ویزا، برای ایرانیان خارج از خاک کانادا ساده‌تر شده، صحت ندارد.

در واقع قانون جدید کانادا برای ایرانیان، روند تبدیل ویزای توریستی و تحصیلی به ویزای کاری را تسهیل کرده است. بنابراین شما می‌‌توانید با ویزای توریستی به کانادا سفر کرده و بعد از رسیدن به خاک کانادا بدون هیچ هزینه‌ مازاد، طبق شرایط اعلام شده ویزای توریستی را به ویزای تحصیلی یا کاری (Open Work Permit) تبدیل کنید.

شرایط قانون جدید مهاجرت به کانادا چیست؟

چنانچه در کانادا هستید و اقامت موقت این کشور را دارید، می‌توانید بدون پرداخت هزینه برای تبدیل ویزای توریستی به کاری یا تحصیلی اقدام نمائید. اگر هر کدام از اعضای خانواده‌ی شما برای دیدار به کانادا آمده‌اند یا خودتان با ویزای توریستی به این کشور رفته‌اید، امکان تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی و ویزای کاری کانادا وجود دارد. برای اینکه بتوانید از این فرصت استفاده کنید، باید تا قبل از آغاز سال میلادی ۲۰۲۵ خودتان را به خاک کانادا برسانید چرا که این قانون تا فوریه ۲۰۲۵ پابرجا خواهد بود.

همچنین طبق قوانین جدید، تسهیلاتی نیز برای تمدید ویزای توریستی کانادا در نظر گرفته شده است و افرادی که در کانادا هستند، می‌توانند ویزای خود را با هزینه و سخت گیری بسیار کمتری تمدید کنند. همچنین اگر اعتبار ویزای توریستی شما تمام شده باشد، تا زمانی که نتیجه تمدید ویزا توسط دولت مشخص شود، اقامت شما در کانادا قانونی خواهد بود و مشکل یا مجازاتی شامل شما نخواهد شد.

تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی و کاری بدون هزینه

با اجرای قوانین حمایتی جدید کانادا، ایرانی‌هایی که قصد تمدید اقامتشان را دارند، لازم نیست هزینه‌ مازادی پرداخت کنند. طبق اطلاعات اداره‌ی مهاجرت و شهروندی کانادا از مارس ۲۰۲۳ پرونده‌های ایرانی‌ها با دقت و توجه‌ بیشتری بررسی می‌شود. به عبارتی اگر افسر پرونده ویزای شما را صادر کند شما می‌توانید به راحتی و سریع به کشور کانادا بروید. اداره‌ی مهاجرت کانادا با اجرای قانون جدید ویزای توریستی کانادا، فرصتی بی‌نظیر برای همه‌ی ایرانی‌ها فراهم کرده است. شما با هر رزومه ای می‌توانید ویزای توریستی این کشور را اخذ نمائید  و به راحتی آن را به اقامت کاری و سپس اقامت دائم تبدیل نمائید. . همچنین، در صورتی‌که اقوام شما در کانادا زندگی می‌کنند، مراحل دریافت ویزا راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود و پرونده شما در اولویت قرار خواهد گرفت.

جزئیات قوانین حمایتی کانادا برای ایرانیان

مجموعه اقداماتی که سازمان مهاجرت، پناهندگان و امور شهروندی کانادا (IRCC) برای حمایت از ایرانیان ارائه می‌دهد به شرح زیر است:

  • ساده‌تر شدن روند تمدید ویزای توریستی، تحصیلی و اجازه کار برای افرادی که در حال حاضر ساکن کشور کانادا هستند.
  • تسریع روند بررسی پرونده های ایرانیان ساکن در کانادا
  • معرفی راهکاری تازه برای صدور Open Work Permit برای ایرانیانی که هم اکنون در خاک کانادا  زندگی می کنند.

 

لیست هزینه های ویزای توریستی کانادا 

  1. هزینه اداره مهاجرت کانادا ۱۰۰ دلار کانادا
  2. هزینه انگشت نگاری ۸۵ دلار کانادا
  3. هزینه مشاوره و راهنمایی (جهت اطلاع دقیق از هزینه تماس بگیرید)
  4. هزینه ترجمه مدارک
  5. هزینه سفر به کشورهای اطراف جهت انجام انگشت نگاری
  6. هزینه بلیط و اسکان در کانادا

 

 

توجه :
شرط اقدام ، اثبات داشتن وابستگی به کشور خود و بازگشت با مدارک زیر:
۱. داشتن مدارک شغلی معتبر
۲. حساب بانکی با مانده حداقل ۱۲۰۰۰ دلار کانادا
۳. سند ملکی
۴. ترجیحا داشتن دعوتنامه و سابقه سفر به شنگن …

لازم به ذکر است داشتن یا نداشتن مدارک فوق تضمینی به صدور ویزا نبوده و تصمیم گیرنده نهایی، اداره مهاجرت کانادا می باشد

موسسه ورناویزا با بیش از ۱۵ سال سابقه کاری موفق در زمینه مشاوره اخذ ویزا و اقامت بین المللی ، با هزینه بسیار پایین شما را در این مسیر یاری خواهد داد تا بتوانید شانس خود را جهت ورود به سرزمین رویاها، کانادا امتحان کنید. جهت کاهش ریسک اقدام نصف هزینه مشاوره پس از اخذ ویزا دریافت خواهد شد.

 

ارزیابی آنلاین ویزای پنج ساله کانادا