اقدامات لازم در اولین ماه اقامت در کانادا

 

مسائل زیادی برای شروع زندگی در یک کشور جدید وجود دارد.
در این مقاله می توانید به مفیدترین اطلاعات برای تازه واردین به کانادا دست پیدا کنید.  از جمله دریافت طرح تلفن و اینترنت، آماده شدن برای بازار کار، افتتاح حساب بانکی و موارد دیگر.

هنگام زندگی در کانادا چه شماره تلفن های مهمی را باید بدانم؟

اقدامات لازم در اولین ماه اقامت در کانادا

در صورت نیاز به کمک، آگاهی از شماره های تماس مناسب بسیار مهم است. این شماره های مهم را در تلفن همراه خود ذخیره کنید یا برای دسترسی آسان آنها را نزد خود نگه دارید:

برای آتش سوزی، پزشکی یا هر اورژانس دیگری که نیاز به کمک پلیس دارید، ۹۱۱ را شماره گیری کنید.
برای اطلاع از خدمات شهری با شماره ۳۱۱ تماس بگیرید.
برای خدمات اجتماعی ، ۲۱۱ را شماره گیری کنید.
برای دسترسی به خط کمک برای کودکان، با شماره ۱۸۰۰۶۶۸۶۸۶۸ تماس بگیرید.

لباس مناسب برای آب و هوای کانادا چیست؟

اقدامات لازم در اولین ماه اقامت در کانادا

کانادا بسته به فصل و مکان، طیف وسیعی از دما و آب و هوا را تجربه می کند. در حالی که کانادا اغلب به هوای سرد و برفی معروف است، شرایط آب و هوایی بسیار متفاوت است.

در طول فصل زمستان، که معمولاً از اواخر نوامبر تا اواخر مارس طول می کشد، برای تازه واردان توصیه می شود که لباس های گرم به همراه داشته باشند. این ممکن است شامل مواردی مانند کلاه گرم، پالتو/ژاکت پارکی، ژاکت یا جامپر  باشد (پشم به دلیل توانایی آن در تنظیم دمای بدن، انتخاب محبوبی است)، شلوار یا شلوار جین بزرگ ، شلوار ساق‌دار یا ژاکت‌های بلند، جوراب های ضخیم و گرم (پشم توصیه می شود)، و چکمه های زمستانی که ضد آب و برف هستند. بسیاری از تازه واردان پس از ورود به کانادا کفش مناسب را خریداری می کنند، زیرا گزینه های مختلفی با قیمت های مختلف متناسب با شرایط آب و هوایی این کشور وجود دارد.

از سوی دیگر، کانادا ماه های گرم تری را نیز تجربه می کند (اگرچه ممکن است در مقایسه با بسیاری از مناطق دیگر هوا هنوز نسبتا سردتر باشد). در طول فصل تابستان، که دمای روزانه آن بین ۱۶ تا ۲۸/۲۹ درجه سانتیگراد (تقریباً ۶۰ تا ۸۲ درجه فارنهایت) در بسیاری از استان‌ها متغیر است، توصیه می‌شود ژاکت‌ها یا ژاکت‌های سبک‌تر، کلاه‌ها و عینک‌های آفتابی را برای محافظت در برابر نور شدید خورشید محیا کنید. در صورت گذراندن وقت در خارج از منزل، ضد آفتاب، جوراب‌های نازک‌تر و سایر موارد مناسب برای هوای گرم‌تر.

فصل های بهار و پاییز (به ترتیب تقریباً مارس-مه و سپتامبر-نوامبر) می توانند ترکیبی از آب و هوای تابستان و زمستان را به همراه داشته باشند. به عنوان مثال، دمای پاییز می تواند با افزایش بادها به یک رقم کاهش یابد، در حالی که بهار می تواند بارندگی شدید و حتی برف خفیف را به همراه داشته باشد. اگر در این دوره ها به کانادا سفر می کنید، بسته به شرایط آب و هوایی، توصیه می شود برای ترکیبی از گزینه های لباس آماده باشید. بهتر است قبل از سفر به کانادا، شرایط آب و هوایی آن روزها را بررسی کنید.

چگونه می توانم طرح تلفن/اینترنت در کانادا دریافت کنم؟

به محض ورود به فرودگاه های اصلی در کانادا، بسیاری از تازه واردان این امکان را دارند که برنامه تلفنی جدیدی را درست در فرودگاه تنظیم کنند. ارائه دهندگان مخابرات کانادا طیف گسترده ای از طرح ها را ارائه می دهند، از جمله گزینه هایی برای خدمات تلفنی و متنی در داخل کانادا، داده های نامحدود و تماس های بین المللی. علاوه بر این، این طرح‌های تلفن ممکن است به مشتریان امکان انتخاب دریافت تلفن جدید (که می‌تواند به صورت اقساط از طریق صورت‌حساب ماهانه آن‌ها پرداخت شود) یا دریافت سیم‌کارت جدید برای دستگاه فعلی خود (معروف به «دستگاه خود را بیاورید» یا طرح‌های BYOD را به مشتریان ارائه دهد. ). شایان ذکر است که برنامه‌های BYOD مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند، زیرا هزینه‌های تامین مالی تلفن روی پرداخت‌های ماهانه تقسیم می‌شود.

مشتریان جدید همچنین می توانند بین طرح های پیش پرداخت و پس پرداخت انتخاب کنند. طرح‌های پیش‌پرداخت شامل پیش‌پرداخت برای خدمات و پرداخت صورت‌حساب بر اساس استفاده است، در حالی که برنامه‌های پس‌پرداخت امکان پرداخت ماهانه را بر اساس یک برنامه قراردادی فراهم می‌کنند. با این حال، تازه واردان باید توجه داشته باشند که برخی از برنامه های پس از پرداخت ممکن است نیاز به بررسی اعتبار با آژانس های اعتباری کانادا داشته باشند.

در مورد اینترنت خانگی، این فرآیند معمولاً پس از تأمین محل اقامت طولانی مدت رخ می دهد. با این وجود، این یک روش ساده است که در آن مشتریان طرح مورد نظر خود را از یک ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی انتخاب می‌کنند و سپس یک قرار ملاقات تلفنی یا از طریق یک سرویس آنلاین برای یک تکنسین برای نصب اتصال اینترنت و ارائه یک روتر Wi-Fi ترتیب می‌دهند. بسیاری از ساختمان های کاندومینیوم (مالکیت مشترک) ممکن است ارائه دهندگانی را با فرآیندهای ساده و سریع برای راه اندازی اینترنت خانگی جدید توصیه کنند.

در نهایت، شایان ذکر است که چندین ارائه دهنده زیر چتر همتایان بزرگتر خود فعالیت می کنند:

شرکت های تابعه بل عبارتند از: Bell MTS, Lucky Mobile, Solo Mobile, and Virgin Mobile
شرکت های تابعه راجرز عبارتند از: Chatr، Cityfone، Fido، Primus Wireless، SimplyConnect و Zoomer Wireless.
شرکت های تابعه Telus عبارتند از: Koodo و Public Mobile. و
شرکت های تابعه کسب و کار Shaw عبارتند از: Freedom Mobile و Shaw Mobile.