روش های اخذ اقامت کشور فرانسه

روش های اخذ اقامت کشور فرانسه

  • اخذ اقامت فرانسه از طریق برنامه تمکن مالی
  • اخذ اقامت فرانسه از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری
  • اخذ اقامت فرانسه از طریق تحصیل
  • اخذ اقامت فرانسه از طریق کار
  • اخذ اقامت فرانسه از طریق خرید ملک
  • اخذ اقامت فرانسه از طریق ازدواج
  • اخذ اقامت فرانسه از طریق تولد
  • اخذ اقامت فرانسه از طریق ویزای توریستی

 

 

اخذ اقامت کشور فرانسه از طریق برنامه تمکن مالی

روش های اخذ اقامت کشور فرانسه

یکی از ارزان ترین و مطمئن ترین راه های مهاجرت به اروپا برنامه تمکن مالی می باشد. در سالهای اخیر اخذ اقامت از روش تمکن مالی برای متقاضیان مهاجرت و اخذ اقامت فرانسه دارای جذابیت بسیار فراوان بوده است.

هم اکنون روش تمکن مالی طرفداران بیشتری پیدا کرده و بهترین گزینه برای متقاضیان اخذ اقامت این کشور می‌باشد. دریافت اقامت کشور فرانسه از طریق برنامه تمکن مالی بدون نیاز به داشتن مدرک زبان و قابلیت تمدید قطعی و راحت، نسبت به سایر روش های موجود مورد استقبال بیشتری از سوی متقاضیان قرار گرفته است. در حالی که سایر روش های مهاجرت به فرانسه و اخذ اقامت بر اثبات دارایی های فرد یا انتقال دارایی های متقاضی در خارج از کشور اشاره دارد و متقاضی ملزم به سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت در خارج از کشور می‌باشد. روش تمکن مالی تاکید بر داشتن تمکن مالی در داخل کشور دارد و متقاضی الزامی در خارج کردن سرمایه خود نخواهد داشت . افرادی که در ایران از تمکن مالی نسبتا خوبی برخوردارند، با داشتن شرایط زیر می‌توانند اقامت خود حمایتی فرانسه را دریافت نمایند.

اثبات درآمد برای اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه 

درصورتی که سرپرست خانواده اثبات کند ماهیانه ۳۰۰۰ یورو برای خود، ۱۵۰۰ یورو برای همسر و ۷۵۰ یورو برای هر یک از فرزندان زیر ۱۸ سال خود درآمد ثابت دارد، واجد شرایط دریافت اقامت فرانسه از روش تمکن مالی خواهد بود. این درآمد می‌تواند از چهار محل نشان داده شود:

۱- سود سپرده بانکی

۲- اجاره نامه ملک

۳- حقوق بازنشستگی

۴- سود سهام شرکت ها

تمدید اقامت تمکن مالی کشور فرانسه 

در واقع با داشتن سند ملکی و سپرده بانکی در ایران امکان مهاجرت و اخذ اقامت کشور فرانسه از طریق تمکن مالی فراهم است. این در حالی است که نیازی به سرمایه گذاری و یا خرید ملک و یا پرداخت مالیات ناشی از ثبت شرکت در اروپانخواهید داشت.برای تمدید اقامت تمکن مالی کشور فرانسه می‌توان به دو روش زیر اقدام کرد:

۱- ارائه سند ملک، اجاره نامه و گواهی بانک مبنی بر میزان سود ماهیانه سپرده بانکی در ایران

۲- ارائه موجودی حساب بانکی خود در کشور فرانسه را که باید برابر با مقدار درآمد مورد نیاز برای کل خانواده در یکسال باشد.

برای مثال برای تمدید اقامت تمکن مالی یک خانواده دو نفره (متقاضی + همسر) در فرانسه، باید مبلغ زیر در حساب بانکی متقاضی یا همسر ایشان موجود باشد:

(۳۰۰۰+۱۵۰۰)*۱۲=۵۴۰۰۰ یورو

مدت اعتبار اقامت تمکن مالی کشور فرانسه

مدت اعتبار اقامت تمکن مالی فرانسه در ابتدا برای سرپرست خانواده و همسر یک ساله و برای فرزندان زیر ۱۸ سال، ۵ ساله می‌باشد. بعد از ۵ سال اقامت والدین هم به اقامت ۵ ساله یا دائم اتحادیه اروپا تبدیل می‌شود و پس از آن طبق قوانین مهاجرتی، می‌توان برای دریافت پاسپورت اقدام کرد. برای اخذ پاسپورت، تسلط بر زبان فرانسوی ضروری و الزامی می باشد.

اخذ اقامت اروپا با تمکن مالی یکی از سریع ترین روش های مهاجرت و اخذ اقامت حوزه شنگن و اروپا به شمار می‌رود. پروسه اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه به صورت معمول ۲ الی ۴ ماه زمان می برد. موسسه ورناویزا افتخار دارد با کم ترین هزینه به صورت تخصصی اقامت تمکن مالی فرانسه را در کوتاه ترین زمان ممکن برای متقاضیان به صورت تضمینی دریافت نماید.

مزایای اخذ اقامت کشور فرانسه از طریق برنامه تمکن مالی

  • ساده ترین و سریع ترین روش مهاجرت به فرانسه
  • تمدید آسان و سریع
  • عدم نیاز به راه اندازی کسب و کار و تجارت و ثبت شرکت و سرمایه گذاری
  • عدم نیاز به مدرک زبان
  • امکان اخذ اقامت به صورت خانوادگی ( متقاضی ، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال )

 شرایط متقاضی برنامه تمکن مالی فرانسه 

متقاضیانی که دارای تمکن مالی در داخل کشور هستند می توانند از برنامه مهاجرت به فرانسه و اخذ اقامت فرانسه از طریق برنامه تمکن مالی استفاده نمایند.

روش های اثبات تمکن مالی

  • سود سپرده بانکی
  • سود سهام شرکتها و موسسات و کارخانجات و…
  • اجاره مستغلات بر اساس سند ملکی رسمی و اجاره نامه رسمی
  • حقوق باز نشستگی
  • سایر مدارک اثبات درآمد

هر یک از منابع فوق به تنهایی مشروط بر اینکه حداقل در آمد مستمر و منظم ماهیانه (حدودا ۳۰۰۰ یورو) را پوشش دهد کفایت می کند. چنانچه در آمد ماهیانه هر یک به تنهایی به حداقل شرایط نرسد ترکیب آنها به منظور پوشش سطح درخواستی امکان پذیر است اما در هر صورت علاوه بر در آمد حداقل، قطعا به یک سند شش دانگ نیز نیاز خواهد بود

"</p

اخذ اقامت کشور فرانسه از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

افراد که قصد سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور فرانسه را دارند، می توانند از طریق اخذ ویزای تجاری فرانسه اقدام کنند و این امکان برای متقاضی اقامت فرانسه وجود دارد که در تردد بین کشور فرانسه و کشور خودش باشد. تنها نکته ایی که متقاضیان باید در نظر بگیرند این است که حتما باید از اتباع فرانسوی افرادی را استخدام کنند و ماهیانه بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ یورو حقوق پرداخت نمایند.

روش دیگر که افراد می توانند از طریق ویزاهای سرمایه گذاری و ثبت شرکت اقدام کنند، خرید یک شغل در فرانسه می‌باشد. معمولا هزینه خرید شغل بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار یورو می‌باشد.  برای این که خرید شغل میسر شود، نیاز هست ابتدا متقاضی به صورت توریستی به کشور فرانسه سفر کند. لازم به یادآوری است که در حال حاضر کشور فرانسه ویزایی به نام سرمایه گذاری و کارت اقامت سبز ندارد.

 

روش های اخذ اقامت کشور فرانسه

اخذ اقامت کشور فرانسه از طریق تحصیل

فرانسه از جمله کشورهایی است که تحصیل در آنها به صورت رایگان می‌باشد. زبان تدریس فرانسوی است اما بعضی از دانشگاه ها به عنوان مثال دانشگاه تولوز به زبان انگلیسی هم تدریس می‌کنند. متقاضی تحصیل در فرانسه باید به زبان فرانسوی مسلط باشد. افرادی که قصد مهاجرت از طریق تحصیل را دارند باید توجه داشته باشند که معمولا نظام تحصیلی کشور فرانسه به سه دسته تقسیم می‌شود . این تقسیم بندی مقاطع تحصیلی در کشور فرانسه عبارتند از:

  • تحصیل در مقطع لیسانس در فرانسه
  • تحصیل در مقطع فوق لیسانس در فرانسه
  • تحصیل در مقطع دکترا در فرانسه

زمانی که افراد از طریق ویزای تحصیلی وارد کشور فرانسه می‌شوند در ویزای آنها حق کار قانونی وجود دارد که افراد می‌توانند به صورت قانونی از آن استفاده کنند. مثلا می‌توانند در شرکتی به صورت نیمه وقت کار کنند و یا حتی استخدام شوند.

اخذ اقامت کشور فرانسه از طریق کار

برطبق قوانین اتحادیه اروپا از جمله کشور فرانسه افرادی که می خواهند از طریق کار برای اخذ اقامت کشور فرانسه اقدام کنند، نیازمند دعوت نامه از سمت کارفرما هستند. برای اینکه یک کارفرما بتواند برای شخص متقاضی کار در فرانسه دعوت نامه کاری ارسال کند باید کار مورد نظر را به مدت سه ماه در کشور فرانسه آگهی کند. اگر شخصی برای کار مورد نظر پیدا نشود به مدت ۳ ماه در اتحادیه اروپا آگهی را تمدید می‌نماید. اگر مجددا شخصی برای آن کار مورد نظر پیدا نشود این امکان برای شخص متقاضی کار در فرانسه ایجاد می‌شود که از طریق اخذ دعوت نامه کاری وارد کشور فرانسه شود. متقاضی می تواند از طریق اقامت کاری بعد از طی یک پروسه ۷ ساله اقامت کشور فرانسه را اخذ نماید.

نکته قابل توجه در این مورد این است که اگر شخصی هفت سال متوالی در فرانسه حضور داشته باشد چه از طریق کار و چه از طریق تحصیل می‌تواند اقامت دائم فرانسه را اخذ نماید. اگر کارفرمای شما حاضر شود شما را بیمه کند، اقدام جهت دریافت ویزای اقامت دائم برای شما بسیار راحت تر خواهد بود!

کشور فرانسه کشوری صنعتی می باشد که از لحاظ شرایط کاری در وضعیت بسیار مناسبی قرار گرفته است.

در نمودار زیر، نرخ بیکاری کشور فرانسه به نمایش درآمده است که طی سال های اخیر نزولی می باشد:

"</p

اخذ اقامت کشور فرانسه از طریق خرید ملک

خرید ملک در فرانسه مستقیما منجر به اخذ اقامت در این کشور نمی گردد. جهت دریافت اقامت این کشور می بایست روش های دیگری را انتخاب نمایید. خرید ملک در کشور فرانسه فرصتی مناسب برای افرادی است که قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارند. هم چنین تسهیل کننده مسیر اقامت شما از روش های دیگر می باشد.

 

روش های اخذ اقامت کشور فرانسه

اخذ اقامت کشور فرانسه از طریق ویزای ازدواج

افرادی که قصد مهاجرت به فرانسه از طریق اخذ ویزای ازدواج دارند باید به این نکته توجه کنند که جهت مهاجرت از طریق اخذ ویزای ازدواج باید یک نفر را در کشور فرانسه داشته باشند. این شخص باید حتما اقامت دائم فرانسه را داشته باشد و همچنین بتواند از نظر مالی همسر خود را نیز حمایت کند. حداقل زمان مورد نیاز برای این حمایت مالی یک سال می‌باشد. همچنین اگر متقاضی با یک شخص فرانسوی ازدواج کند می‌تواند با طی مراحل از پیش تعیین شده‌ای جهت اخذ تابعیت فرانسه اقدام کند. لذا حتما باید برای اخذ تابعیت فرانسه درخواست کند و تا درخواست را ارائه ندهد تابعیت ارائه نخواهد شد!

اخذ اقامت کشور فرانسه از طریق تولد

سیستم اعطای تابعیت کشور فرانسه از طریق تولد، بر پایه قانون خون است. یعنی از پدر و مادر فرانسوی تابعیت به فرزند منتقل می‌شود. اما تحت شرایطی از طریق خاک (تولد در فرانسه) نیز قابل اعطا است. طبق قوانین تابعیت فرانسه، کودکانی که در فرانسه متولد می‌شوند :

۱- اگر حداقل یکی از والدین‌شان در فرانسه متولد شده باشند، در هنگام تولد تابعیت فرانسه را کسب می‌کنند. این نوع تابعیت را سیستم خاک مضاعف می‌نامند.

۲- اگر کودکی از والدین غیرفرانسوی در فرانسه متولد شود، تحت شرایطی خاص می تواند تابعیت فرانسه را بگیرد.

 

روش های اخذ اقامت کشور فرانسه

اخذ ویزای توریستی فرانسه

افرادی که تمایل دارند از کشور فرانسه دیدار کنند و یا اقوامی‌ در کشور فرانسه دارند می‌توانند برای ویزای توریستی اقدام کنند. لازم به ذکر است که متقاضی می‌تواند با ویزای توریستی وارد خاک فرانسه شود . در داخل کشور فرانسه نسبت به تغییر نوع ویزای خود اقدام نماید. کشور فرانسه دارای جاذبه های گردشگری و توریستی فراوانی می باشد.

جهت ارزیابی رایگان شرایط خود برای برنامه تمکن مالی فرانسه لطفا فرم زیر را تکمیل نمائید. 

 

اقامت فرانسه

 

هزینه های زندگی در فرانسه

 

روش های اخذ اقامت یونان