ویزای استعداد جهانی انگلیس

ویزای استعداد جهانی یا ویزای هنری انگلیس (Global Talent)

ویزای استعداد جهانی یا گلوبال تلنت بریتانیا (Global Talent Visa)، یک برنامه جدید برای مهاجرت به انگلیس است. این ویزا که به ویزای استعداد جهانی انگلیس معروف است، از سال ۲۰۲۰ یک فرصت جدید برای مهاجران به انگلیس را برای افراد هنرمند و نخبه فراهم کرده است. این ویزای  ۵ ساله مختص افراد نخبه و با استعداد است.

برای کسانی که به دنبال کار و زندگی در انگلستان هستند، ویزای گلوبال تلنت یک فرصت بی ‌نظیر و استثنایی است. از مهمترین مزایای دریافت ویزای هنری انگلستان، ایجاد امکان کار در کشور تا ۵ سال، بدون نیاز به پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما برای فرد می باشد. به طور کلی، انگلستان از این اقدام جدید بیشتر برای جذب استعدادهای درخشان از کل جهان استفاده می کند.

دریافت ویزای استعدادهای جهانی یا هنری انگلیس، به اتباع خارجی از هر کشوری اجازه می‌دهد که به عنوان نخبه و یا هنرمند در زمینه های مختلف هنری مانند علمی و پژوهشی، هنری و فرهنگی و بخش فناوری دیجیتال اقامت این کشور را دریافت کنند.

ویزای استعداد جهانی با هدف جلب بهترین و باهوش‌ترین استعدادها به انگلستان ایجاد شده است. دریافت این نوع از اقامت به هیچ گونه پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمایان در کشور انگلیس نیازی ندارد. ضمن اینکه افراد با اخذ ویزای استعداد جهانی انگلیس می توانند خانواده و همسر خودشان را به انگلیس ببرند.

افراد واجد شرایط برای ویزای هنری انگلیس

ویزای گلوبال تلنت انگلستان برای افرادی که در حوزه هنر و فرهنگ فعالیت دارند و به دلیل تخصص، استعداد یا سوابق خود در این زمینه، می خواهند به انگلستان مهاجرت کنند، مناسب است. ضمن اینکه هنرمندان و هنرپیشه ها، محققان و دانشمندان هم می توانند از این فرصت برای اقامت در انگلستان استفاده کنند.

اما ممکن است شرایط اختصاصی دریافت ویزای هنری انگلستان برای هر یک از افراد با مهارت های مختلف هنری متفاوت باشد، برای همین به کلیه افرادی که قصد دریافت گلوبال تلنت یا ویزای هنری انگلیس را دارند، توصیه می شود قبل از اقدام برای دریافت آن، شرایط خود را مورد ارزیابی دقیق قرار دهند.

شرایط اخذ ویزای گلوبال تلنت

  • داشتن حداقل ۱۸ سال سن برای دریافت این ویزا ضروری است.  این شرط سنی به منظور اطمینان از دارا بودن شرایط حرفه‌ای و تخصصی فرد در حوزه‌های هنر و فرهنگ درنظر گرفته می شود. متقاضیان باید حداقل یک صفحه خالی در پاسپورت خود داشته باشند. این صفحه برای ادامه کل فعالیت‌های مرتبط با ویزای گلوبال تلنت در انگلستان استفاده می‌شود.
  • متقاضیان باید دارای بیمه پزشکی قابل قبول در انگلیس باشند. دارا بودن این بیمه به منظور تأمین هزینه‌ های پزشکی و درمانی در طول اقامت در انگلستان از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • متقاضیان  ویزای گلوبال تلنت باید تائیدیه معتبر از نهاد یا ارگان مرتبط با حوزه هنر یا فعالیت مرتبط خود در انگلستان داشته باشند. این تائیدیه نشان‌دهنده استعداد و مهارت فرد در حوزه‌های هنر و فرهنگ است.

اما با این حال، ممکن است شرایط دریافت گلوبال تلنت یا ویزای هنری انگلیس همچون تمامی ویزاها در طول سالیان مشمول تغییراتی شود.

اخذ ویزای گلوبال تلنت در رشته های مختلفی مانند رشته‌های مهندسی و علوم زیستی، علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات، هنر و فرهنگ (موسیقی، نقاشی، ادبیات، تئاتر، فیلم و رسانه) و علوم انسانی و اجتماعی امکان پذیر است.

مراحل اخذ ویزای هنری انگلیس

مراحل کلی این ویزا عبارتند از:

انتخاب نوع ویزا:

برای دریافت این ویزا، در مرحله اول باید نوع آن را مشخص کنید. نوع ویزای هنری در انگلستان به فعالیت یا پروژه‌ای که در انگلیس می خواهید انجام دهید فرق دارد.

آماده‌ سازی مدارک:

در این مرحله باید تمامی مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای هنری انگلستان را آماده کنید. این مدارکشامل گذرنامه با صفحه خالی، دریافت تاییدیه از نهاد های مرتبط با حوزه هنر یا فرهنگ، سوابق حرفه‌ای، مدارک آموزشی، و اطلاعات مربوط به برنامه یا پروژه هنری است.

پرداخت هزینه‌ها:

معمولاً برای درخواست ویزا، هزینه‌های مختلفی از جمله هزینه درخواست، هزینه مربوط به تاییدیه نهادها، و هزینه‌های مربوط به خدمات پردازش می‌بایست پرداخت شود.

بیومتریک یا انگشت نگاری:

این مرحله شامل گرفتن عکس و اثر انگشت از فرد متقاضی برای دریافت ویزای هنری انگلستان می‌شود.

ثبت نام آنلاین و پر کردن فرم درخواست:

متقاضی باید یک حساب آنلاین بسازد و فرم درخواست مربوطه را به دقت پر کند. اطلاعات مهمی مانند اهداف سفر، اطلاعات فردی، و جزئیات مربوط به حوزه هنری در این مرحله بایستی ثبت شوند.

ارسال مدارک و فرم درخواست:

پس از تکمیل فرم، متقاضی باید مدارک مورد نیاز را به همراه فرم درخواست به سفارت یا کنسولگری بریتانیا ارسال کند. در ادامه پروسه ثبت نام، فرد با استفاده از کد رهگیری خود می تواند وضعیت درخواستش را پیگیری کند. مدت زمان لازم برای بررسی درخواست اولیه افراد با توجه به نوع ویزا و نهاد مورد نظر برای  تایید آن، ممکن است ۱ الی ۸ هفته زمان ببرد. اما تعیین نوع دفتر مهاجرتی و دریافت مشاوره تخصصی از افراد ماهر و باتجربه می تواند تاثیر زیادی در کاهش مدت زمان اخذ ویزای گلوبال تلنت داشته باشد.

مدارک و ارزیابی های لازم برای ویزای هنری انگلیس

  • مدرک تحصیلی: دارک تحصیلی مورد نیاز برای اخذ گلوبال تلنت یا ویزای هنری انگلیس باید در زمینه مرتبط با هنر و فرهنگ باشد. مدارک دانشگاهی، دیپلم‌ها یا گواهی‌نامه ‌های مرتبط با تخصص هنری نیز قابل استفاده می باشند.
  • سوابق کاری: شامل پروژه‌ها، نمایشگاه‌ها، اجراها، یا هرگونه فعالیتی باشد که نشانگر توانمندی‌ها و دانش شما در زمینه هنری باشد.
  • ویزای کار
  • رزومه هنری
  • حامی مالی

مزایای ویزای هنری انگلیس

اخذ ویزای هنری انگلیس می تواند با مزایای زیادی همراه باشد. چرا که انگلستان با دارا بودن امکانات زیاد و دسترسی مناسب به بازارهای جهانی می تواند یک بازار کاملا پویا و فعالی را برای هنرمندان ایجاد کند. ضمن اینکه هنرمند با دریافت این ویزا می توانند با سایر هنرمندان برجسته از انگلیس ارتباط برقرار کرده و با آنها آشنا شوند. همه این مزیت ها می توانند مسیر پیشرفت و ترقی افراد فعال در حوزه هنری را در انگلیس گسترش دهد.

ادارات و موسسات آموزشی هنری انگلستان از بهترین آموزش ها و تکنولوژی برای آموزش و یادگیری مهارت ها استفاده می کنند که همین شرایط می تواند باعث ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای افراد متقاضی دریافت گلوبال تلنت یا ویزای هنری انگلیس شود. برخی از مهمترین آنها شامل شرکت در نمایشگاه‌ها، جوایز هنری و همکاری با گالری‌ها و استودیوهای معتبر می شود.

هزینه های ویزای هنری انگلیس

هزینه ‌های اخذ ویزای گلوبال تلنت بریتانیا به عوامل مختلفی مانند نوع ویزا، مدت زمان ویزا و سایر شرایط و جزئیات آن بستگی دارد ضمن اینکه اگر قصد دارید با خانواده خود به انگلستان بروید، هزینه‌ ها بر اساس تعداد افراد درخواست کننده نیز متغیر خواهد بود. حتی علاوه بر هزینه‌ های ویزا، هزینه‌ های اقامت در انگلیس همچون مسکن، هزینه‌ های اجتماعی و سایر هزینه‌ های زندگی و تغییرات نرخ ارز را هم باید مدنظر قرار گیرد.

اما به طور تقریبی می توان میزان هزینه مورد نیاز برای اخذ ویزای هنری انگلستان را به صورت زیر تخمین زد:

هزینه ویزای گلوبال تلنت کشور انگلستان میزان هزینه
تاییدیه های لازم حدود ۴۵۶ پوند
ویزای گلوبال تلنت حدود ۱۶۷ پوند
اخذ ویزای گلوبال برای متقاضیان از ترکیه یا مقدونیه شمالی حدود ۹۷ پوند
اخذ ویزای همراه برای هر یک از اعضای خانواده حدود ۶۰۸ پوند
متقاضیانی که بر اساس یک جایزه معتبر درخواست می کنند ۶۲۳ پوند کامل
برنامه های وابسته به طور جداگانه هر کدام ۶۲۳ پوند
هزینه اضافی بهداشت حدود ۶۲۴ پوند برای بزرگسالان و ۴۷۰ پوند برای کودکان

مدت زمان اعتبار ویزای گلوبال انگلیس

ویزای گلوبال تلنت یا ویزای هنری انگلستان به افراد با مهارت های خاص هنری، فرصت مهاجرت به انگلستان را می‌دهد. این ویزا ۵ سال اعتبار داشته و امکان تمدید آن وجود دارد. اگر شما یک هنرمند یا متخصص استعداد برجسته هستید و به عنوان یک رهبر در حوزه خود شناخته می‌شوید، می‌توانید پس از ۳ سال اقامت انگلستان، درخواست ویزای اقامت دائم را بدهید.

اگر شما یک مدیر یا پیشرو در زمینه کاری خاص هستید، می‌توانید پس از ۵ سال اقامت، ویزای اقامت دائم را اخذ کنید. این ویزا به شما فرصت پیشرفت در زمینه هنر، فرهنگ، و فناوری دیجیتال در انگلستان را می دهد.

شرایط تمدید ویزای گلوبال تلنت انگلیس

تمدید ویزای گلوبال تلنت انگلستان به شرایط و ضوابط خاصی نیاز دارد. چرا که افراد باید حداقل ۳ ماه قبل از انقضاء ویزای فعلی خود، درخواست تمدید ویزا را بدهند. افرادی که به دنبال تمدید ویزای خود هستند، در طول دوره اقامت باید استانداردها و شرایط اصلی مربوط به ویزای اصلی خود را حفظ کنند. ضمن اینکه تمدید ویزای گلوبال به پرداخت هزینه نیاز دارد که مبلغ آن بسته به برخی شرایط ممکن است متغیر باشد.

اما با این حال توصیه می شود به کلیه دستورالعمل‌ها و توصیه‌های رسمی در مورد شرایط و ضوابط تمدید ویزا هنری انگلستان توجه کنید.

 

جهت ارزیابی رایگان شرایط خود لطفا فرم زیر را تکمیل نمائید. 

فرم ارزیابی رایگان ویزاهای تجاری اروپا

فرم ارزیابی رایگان ویزاهای تجاری اروپا

"*" indicates required fields

 

روش های اخذ اقامت کشور پرتغال

روش های اخذ اقامت یونان

روش های اخذ اقامت کشور فرانسه

برنامه مهاجرت تجاری International Mobility Program یا روشIMP کانادا

 

ویزای عمان