قانون ایرانیان کانادا ویژه دریافت ویزای کاری ۳ ساله همچنان برقرار است

برنامه حمایت خانوادگی کانادا
تیر ۳۱, ۱۴۰۲
نمایش همه

قانون ایرانیان کانادا ویژه دریافت ویزای کاری ۳ ساله همچنان برقرار است

روزهای ۲۷ و ۲۸ آگوست ۲۰۲۴ اداره مهاجرت کانادا دو برنامه جذب مهاجر و قانون نیروی کار را لغو کرد. برنامه اول مربوط به صدور ویزای کار از طریق LMIA و استریم Low-Wage بود که محدودیت‌های جدیدی برای این برنامه اعمال شد. اولین محدودیت این است که در شهرهای با آمار بیکاری بالا امکان جذب نیروی کار از طریق این برنامه وجود ندارد. دوم اینکه شرکت ها حق ندارند بیشتر از ۱۰درصد نیروی کار خود را از طریق نیروهای کار موقت جذب کنند. و سوم اینکه حداکثر مدت اجازه کار از ۲ سال به یک سال کاهش پیدا کرد. این تغییرات در راستای کنترل و کاهش مشکلات ناشی از جذب نیروی کار و فشار به بازار مسکن کانادا و همچنین افزایش آمار بیکاری است. همچنین در تاریخ ۲۸ آگوست ۲۰۲۴ نیز اداره مهاجرت کانادا بیانیه جدیدی صادر کرد و یک پالیسی مربوط به دریافت اجازه کار را لغو کرد.

این پالیسی نیروی کار که از سال ۲۰۲۱ ایجاد شده بود به افرادی که با ویزای ویزیتوری داخل کانادا بودند امکان می‌داد که بدون خروج از کانادا درخواست اجازه کار طبق قوانین موجود را دهند. اما از امروز ۲۸ آگوست این امکان دیگر وجود ندارد.

لازم به ذکر است این قانون شامل ایرانیان نمی شود 

قانون ایرانیان کانادا

قانون ایرانیان کانادا ویژه دریافت ویزای کاری ۳ ساله همچنان برقرار است و افرادی که با ویزای توریستی یا دانشجویی داخل خاک کانادا هستند و پاسپورت ایرانی دارند می‌توانند درخواست اپن ورک پرمیت سه ساله دهند. این قانون فعلا تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۵ اعتبار دارد.

error: Content is protected !!