روش های اخذ اقامت کشور پرتغال

اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک

از تاریخ ۸ اکتبر ۲۰۱۲ که برنامه گلدن ویزای پرتغال آغاز به کار کرده تا به امروز، این طرح یکی از محبوب ترین طرح های اخذ  اقامت کشورهای اروپایی در میان متقاضیان است. متقاضیانی که ویزای طلایی پرتغال را دریافت می کنند علاوه بر داشتن تمامی مزایای ویزای شنگن، به مجوز اقامت نیز دسترسی خواهند داشت. این ویزا یک ساله بوده و پس از آن قابلیت تمدید به مدت دو سال را دارد. در طول یک سال اول باید حداقل ۷ روز و سپس در هر کدام از دوره های ۲ ساله بعدی حداقل ۱۴ روز در پرتغال حضور داشته باشید. این ویزا تمامی اعضای خانواده و فرزندان وابسته را شامل می شود و بعد از ۵ سال امکان درخواست برای اقامت دائم اروپا و پاسپورت این کشور فراهم خواهد شد. کشور دیگری همانند یونان از این طریق به شما اقامت می دهد. در روش گلدن ویزای یونان نیز می توان از طریق خرید ملک به ارزش ۲۵۰ هزار یورو از همان ابتدا سه خانواده (خانواده متقاضی، خانواده همسر متقاضی، پدر و مادر متقاضی و فرزندان زیر ۱۸ سال آن ها) هم زمان، اقامت دائم دریافت می کنند.

برای اخذ ویزای طلایی پرتغال بایستی از یکی از روش های زیر اقدام کنید:

  • خرید یک یا تعدادی واحد مسکونی با ارزشی برابر یا بالغ بر ۵۰۰ هزار یورو
  • خرید یک یا تعدادی واحد مسکونی با تاریخ ساخت بالای ۳۰ سال یا واقع در محدوده بازسازی شهری با ارزشی برابر یا بالغ بر ۳۵۰ هزار یورو
  • سرمایه گذاری نقدی با انتقال سرمایه ای با ارزش معادل یا بالغ بر ۱ میلیون یورو
  • سرمایه گذاری نقدی با انتقال سرمایه ای با ارزش معادل یا بالغ بر ۳۵۰ هزار یورو برای سرمایه گذاری در پروژه های تحقیقاتی که توسط ارگان های دولتی و خصوصی که مشغول انجام فعالیت های علمی تحقیقاتی هستند
  • سرمایه گذاری نقدی با انتقال سرمایه ای با ارزش معادل یا بالغ بر ۲۵۰ هزار یورو به منظور سرمایه گذاری در بخش های هنری، بازسازی میراث ملی از طریق مسئولین محلی و مرکزی
  • سرمایه گذاری نقدی با انتقال سرمایه ای با ارزش معادل یا بالغ بر ۵۰۰ هزار یورو برای خرید سهام و سرمایه گذاری در شرکت های کوچک و متوسط برای نقشه سرمایه گذاری قابل اجرا

اخذ اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری

یکی از روش های مهاجرت به کشور پرتغال، سرمایه گذاری است. اخذ اقامت سرمایه گذاری پرتغال همچون اکثر کشورهای اتحادیه اروپا، از طریق ثبت شرکت، کارآفرینی و… امکان پذیر است. هر یک از روش های اخذ اقامت نیازمند رعایت شرایط و قوانین خاصی می باشد. سرمایه گذاری در کشور پرتغال علاوه بر توانایی مالی، مشروط به داشتن سن قانونی، اخذ پاسپورت و عدم سوء پیشینه می باشد.

مهاجرت سرمایه گذاری پرتغال به سه دسته تقسیم می شود:

  • در روش اول باید شغلی ایجاد نمائید و کار آفرینی داشته باشید که این پروسه نیاز به ارائه طرح توجیهی اقتصادی دارد و همینطور سرمایه ای بالا را طلب می کند.
  • در روش دوم می توانید سرمایه خود را وارد بورس و شرکت های معینی نمائید که این مورد هم به دلیل پر خطر بودن به هیچ وجه توصیه نمی شود.
  • در روش سوم شما بایستی شرکت جدیدی را در کشور پرتغال ثبت کنید. معمولا بهترین گزینه، گزینه ثبت شرکت در پرتغال است. اخذ اقامت سرمایه گذاری پرتغال ابتدا به صورت موقت و سالانه است. اما امکان تمدید و تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم و دریافت حقوق شهروندی پس از گذشت ۵ سال امکان پذیر می باشد. 

کارت اقامت D7 مخصوص بازنشستگان

یکی از رایج ترین و پر طرفدار ترین روش های مهاجرت به پرتغال، اخذ اقامت پرتغال بعد از بازنشستگی می باشد. این روش تحت عنوان اقامت تمکن مالی پرتغال و خود حمایتی نیز شناخته می شود. علاوه بر آب و هوای معتدل، سواحل فوق العاده و هزینه پایین زندگی، معافیت از مالیات بر درآمد به مدت ۱۰ سال باعث شده است تا این برنامه بسیار مورد استقبال بازنشستگان عزیز قرار بگیرد.

درخواست اقامت از این روش برای افراد متمکن مناسب می باشد و فرد درخواست کننده باید توانایی مالی برای تامین مخارج ۱۲ ماه زندگی در پرتغال را داشته باشد. همچنین متقاضی می بایست درآمد ماهیانه برابر با حداقل حق الزحمه یک فرد پرتغالی یعنی ۵۵۷ یورو را داشته باشد. در صورت حضور همسر، نصف این مقدار یعنی ۲۷۸٫۵ یورو و برای هر فرزند زیر سن قانونی باید ۳۰% دیگر یعنی ۱۶۷٫۱ یورو به این مبلغ اضافه گردد.

برای اخذ کارت اقامت D7 شما باید ابتدا درخواست خود را برای اخذ ویزای پرتغال ارائه دهید. پس از اخذ ویزای پرتغال که معمولا ۴ ماه اعتبار دارد، شما باید به کشور پرتغال وارد شوید و برای اخذ اجازه اقامت اقدام نمائید. اجازه اقامت از طریق برنامه D7 اعتبار یک ساله دارد و برای دو دوره ۲ ساله نیز قابل تمدید است. بعد از ۵ سال اقامت قانونی در پرتغال متقاضی می تواند برای اخذ اقامت دائم پرتغال درخواست خود را ارائه دهد. پس از گذشت یک سال و در سال ششم شما می توانید برای شهروندی و پاسپورت پرتغال درخواست خود را ارائه دهید. در رنکینگ جهانی اعتبار پاسپورت در سال ۲۰۲۴، پاسپورت پرتغال رتبه ۵ را دارد و با آن می توانید به ۱۷۵ کشور بدون ویزا سفر کنید.

اخذ اقامت پرتغال از طریق کار

طبق قانون اتحادیه اروپا هر کارفرمایی که قصد استخدام نیرویی را دارد در مرحله اول باید طرح توجیه اقتصادی قوی داشته باشد و از طریق آن به وی اجازه داده شده باشد که کارمند و کارگرانی تا سقف تعداد مشخصی استخدام نماید. طریقه استخدام به این نحو است که فرد می بایست برای آن شغل به مدت ۳ ماه در پرتغال آگهی نموده و پس از آن ۳ ماه در کل اتحادیه اروپا آگهی کند و بعد برای استخدام شخص مورد نظر با ذکر دلایل و علت رد اشخاص دیگر در صورت اعلام آمادگی آنها دعوتنامه همکاری را برای شخص مورد نظر خود بفرستد و مدارک را به دولت پرتغال نشان دهد.

علاوه بر این کارفرما حتما باید حمایت کامل خود را از فرد اعلام نماید و شرایط اقامتی وی را مهیا ساخته باشد. در هر دو حالت شخص اجازه بردن همراه تا مدت معینی که وضعیتش روشن نشده است را ندارد. دانستن زبان انگلیسی یا پرتغالی برای کار کردن در این کشور توصیه می شود و شخص بعد از پرداخت ۳ تا ۴ سال مالیات و بیمه می تواند درخواست اقامت دائم نماید. معمولا این روش برای بعد از زمانی که مدرک شخص از دانشگاه های آن کشور اخذ شد توصیه می شود زیرا که تا قبل آن شانس کاریابی بسیار کم است.

اخذ اقامت پرتغال از طریق تحصیل

کشور پرتغال با پذیرا بودن دانشجوها با تخصص مختلف در علوم فنی و مهندسی و در علوم تجربی و همچنین علوم انسانی با مجموع هزینه های ۱۰ تا ۱۲ هزار یورو در سال برای تحصیل و زندگی مقصد مناسبی برای تحصیل می باشد. زیرا علاوه بر اینکه خود فرد بدون محدودیت زمانی می تواند کار کند همراه وی نیز این اجازه را دارد و همین طور می تواند از ابتدا شخص اصلی را همراهی نماید و این خود جزء امتیازات عالی این کشور محسوب می شود. لازم به ذکر است تحصیل در کشور پرتغال به زبان انگلیسی است. حتی برای محصلین در مقاطع مختلف مدارس، امکان ادامه تحصیل در این کشور وجود دارد. در بعضی مواقع فرد با حائز شرایط بودن امکان دریافت بورس تحصیلی پرتغال را نیز دارد و با این بورس هزینه های تحصیل به صفر می رسد. که این مزایای تحصیل در پرتغال است. با تحصیل در کشور پرتغال این امکان برای شخص پدید می آید که در کل اروپا رفت و آمد کند یا به دانشگاه های آمریکا ، برزیل و اسپانیا انتقالی بگیرد و کشور خود را تغییر دهد.

اخذ اقامت پرتغال از طریق پناهندگی

به طور کلی اخذ اقامت پرتغال از طریق پناهندگی امکان پذیر است اما به هیچ عنوان انتخاب این روش جهت مهاجرت و اخذ اقامت پیشنهاد نمی گردد. موسسه ورناویزا، به هیچ وجه خدماتی در زمینه اخذ اقامت از طریق پناهندگی ارائه نمی دهد.

اخذ اقامت پرتغال از طریق ازدواج

روش مهاجرتی ازدواج با تبعه یک کشور، مثلا ازدواج با تبعه کشور پرتغال، یکی از روش های اخذ اقامت پرتغال می باشد که در بعضی مواقع شاهد آن هستیم. معمولا در تمامی کشورها با ازدواج تابعیت مرد به زن اعطا می گردد و زن تابعیت مضاعف بر کشور خود دریافت می نماید. در برخی کشورها، تابعیت از زن به مرد اعطا می شود، اما به شرطی که فرد برای همسر خود پشتوانه مالی نشان دهد. لازم به ذکر است، ازدواج در پرتغال این چنین می باشد که بر طبق یک قانون عمومی شخصی که فرد در پرتغال با وی ازدواج نموده است، باید هزینه های یک سال زندگی وی را در حسابی تامین نماید و علاوه بر آن می بایست این ازدواج رسمی و سپس ثبت شود و همزمان برای رسیدن به این امر مهم تمامی فرم ها تکمیل شده و تاییدیه ها انجام شود تا در حدود یک سال تمامی کارها انجام شود و همسر به صورت قانونی اقدام به مهاجرت به این کشور کند. در کشور مقصد هم یکسری قوانین وجود دارد که شخص با رعایت آن بعد از حداقل ۳ سال می تواند درخواست اقامت دائم نماید.

این روش مهاجرت به پرتغال به هیچ وجه راه مناسبی نمی باشد، چرا که بعضا دیده شده افرادی با گرفتن مبلغی اقدام به ازدواج با شخص می نمایند یا موسساتی با عنوان کردن این امر سعی در گمراه نمودن افراد دارند. این پروسه کاملا حقوقی است و باید تمامی قوانین ازدواج در کشورهای هر دو طرف به اجرا در بیاید.

اخذ اقامت پرتغال از طریق تولد

در کشور پرتغال قانون تابعیت بر اساس اصل خون برقرار می باشد. بدین معنی است که اخذ تابعیت کودک تنها منوط به این مطلب می باشد که هر دو والدینش و یا یکی از آنها از اتباع کشور پرتغال باشند و در صورتی که کودکی از پدر و مادری غیر از اتباع پرتغال در این کشور متولد گردد نمی تواند تابعیت کشور پرتغال را اخذ نماید.

موسسه ورناویزا با داشتن ۱۶ سال تجربه و صد ها نمونه موفق اخذ کارت اقامت، ضمن ارائه مشاوره صادقانه، به روز ترین و کامل ترین قوانین مهاجرتی را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار می دهد.  شما هموطنان عزیز می توانید با تماس با موسسه ورناویزا از مشاوره تخصصی بهره مند شوید.

جهت ارزیابی رایگان شرایط خود لطفا فرم زیر را تکمیل نمائید. 

فرم ارزیابی رایگان ویزاهای تجاری اروپا

فرم ارزیابی رایگان ویزاهای تجاری اروپا

"*" indicates required fields